
Η σημασία της Ρωσίας στο διεθνές εμπόριο, καθώς και η εξάρτηση πολλών χωρών από τα ενεργειακά της αγαθά, καθίσταται εμφανέστερη από ποτέ μέσα από το ράλι που καταγράφουν οι τιμές των εμπορευμάτων στις διεθνείς αγορές, απόρροια των κυρώσεων στη Μόσχα. Στο πλαίσιο αυτό, η επόμενη μέρα για το διεθνές εμπόριο παραμένει θολή, ωστόσο τόσο η ανάγκη των χωρών της ΕΕ να καλύψουν την ενεργειακή τους ζήτηση όσο και εκείνη της Ρωσίας να αναζητήσει νέους προορισμούς για τα εμπορεύματά της πιθανώς θα οδηγήσουν σε νέες τάσεις στο διεθνές εμπόριο. Βέβαια, οι επιβληθείσες κυρώσεις δεν επηρεάζουν άμεσα τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά.
Εν μέσω των προαναφερθεισών συνιστωσών, τα βλέμματα των αγορών πέφτουν στην Κίνα. Άλλωστε, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη δεν έχει καταδικάσει ακόμη την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αντιθέτως, χαρακτηρίζει τους δασμούς των διεθνών δυνάμεων εναντίον της Μόσχας «παράνομους».
Υπενθυμίζεται ότι, λίγες εβδομάδες προτού ο Βλαντιμίρ Πούτιν ανοίξει το «κουτί της Πανδώρας», Μόσχα και Πεκίνο υπέγραψαν συμφωνία με επίκεντρο την αγορά ενέργειας. Το ρωσικό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ίσως βρουν νέο προορισμό στην ενεργειακά «απαιτητική» Κίνα. Μάλιστα, σε περίπτωση που η Κίνα καταφέρει να εξασφαλίσει τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά σε προνομιακές τιμές, μπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση στην οικονομία της.
Ωστόσο, οι λαμπρές προοπτικές του εμπορίου Ρωσίας-Κίνας επισκιάζονται από τη σημαντική πτώση που καταγράφει το ρούβλι. Πιο συγκεκριμένα, το γουάν σημείωσε νέο ρεκόρ έναντι του ρουβλίου, δυσχεραίνοντας τις εμπορικές συναλλαγές. Κάποιες κινεζικές τράπεζες έχουν βάλει «πάγο» στη συναλλαγματική ισοτιμία, ενώ επικρατεί αβεβαιότητα λόγω του υψηλότερου κόστους συναλλαγών και των περιορισμένων εμπορικών οδών.
Εν κατακλείδι, το διεθνές εμπόριο βρίσκεται πιθανώς μπροστά σε ένα νέο «σταυροδρόμι». Νέες τάσεις μπορούν να ευνοήσουν και τη ναυτιλία μέσω ανόδου των τονομιλίων για κάλυψη των αναγκών της ΕΕ. Από την άλλη, ο αντίκτυπος μιας σύσφιξης των εμπορικών σχέσεων Κίνας-Ρωσίας, και πιο συγκεκριμένα στον τομέα της ενέργειας, ενδέχεται να είναι μικρότερος για τη ναυτιλία, λόγω του εκτεταμένου δικτύου αγωγών και στις δύο χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ