
Tα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες τακτικές γραμμές έρχονται να επιβεβαιώσουν την αλλαγή συσχετισμών που παρατηρείται: η αγορά των containerships, η οποία για πολλά χρόνια ήταν αντιμέτωπη με πιεσμένους ναύλους, πλέον αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Για να καταδειχθεί η «εκρηκτική» αύξηση της κερδοφορίας των liner εταιρειών το δ’ τρίμηνο του 2021, η Drewry προχωρά σε μια σύγκριση με τα οικονομικά αποτελέσματα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ταχυμεταφορές και στις οδικές μεταφορές. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, οι διαφορές είναι σημαντικές.
Η ανάλυση της Drewry για τους ναύλους και την κερδοφορία των εταιρειών στις τακτικές γραμμές ενισχύει την άποψη ότι τα πολύ υψηλά κέρδη είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των πολύ υψηλών ναύλων. Ειδικότερα, καμία εκ των Maersk και Hapag-Lloyd δεν μετέφεραν περισσότερα εμπορευματοκιβώτια το δ’ τρίμηνο του 2021 έναντι του δ’ τριμήνου του 2020.
O οίκος αναλύσεων εκτιμά ότι το περασμένο έτος τα αθροιστικά κέρδη EBIT της βιομηχανίας ήταν περίπου $190 δισ., ενώ μόνο το δ’ τρίμηνο τα εν λόγω κέρδη κυμάνθηκαν στα $56 δισ.
Πώς όμως κινούνται οι liner εταιρείες με «όπλο» τους την επιπλέον ρευστότητα; Οι περισσότερες αυξάνουν τη χωρητικότητά τους και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 οι θαλάσσιοι μεταφορείς επένδυσαν $20 δισ. σε νέα πλοία και $10 δισ. σε νέα εμπορευματοκιβώτια. Την ίδια ώρα, Maersk, CMA CGM και MSC επενδύουν σε αερομεταφορές και εταιρείες logistics για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους πελάτες τους.
Στον αντίποδα, οι φορτωτές προσμένουν ότι η επιπλέον ρευστότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές θα επενδυθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι, εν μέσω συμφόρησης, η αξιοπιστία τους για την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατόρθωσε η Aegean Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ