
Εν μέσω της εκτυλισσόμενης κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, πρόσφατη ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την επίδραση της κρίσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, το ICS, επικαλούμενο δεδομένα από την ετήσια έκθεση της BIMCO και του ICS Seafarer Workforce Report για το 2021, υπενθυμίζει ότι στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο 74.000 πλοίων απασχολούνται 1,89 εκατ. ναυτικοί. Από τους εν λόγω ναυτικούς, πάνω από ένας στους δέκα (10,5% ‒ 198.123 ναυτικοί) είναι ρωσικής καταγωγής, ενώ ένας στους είκοσι πέντε (4% ‒ 76.442) ουκρανικής. Αθροιστικά, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί συνιστούν το 14,5% του εργατικού δυναμικού του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου, καθίσταται αναγκαίο οι ναυτικοί να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν από τα πλοία εύκολα και ελεύθερα. Οι ανακοινωθείσες ακυρώσεις πτήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης δυσχεραίνουν τις αλλαγές πληρωμάτων σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό.
Παράλληλα, η δυνατότητα πραγματοποίησης των πληρωμών των ναυτικών βασίζεται στα διεθνή τραπεζικά συστήματα, τα οποία επηρεάζονται από τις ανακοινωθείσες κυρώσεις.
Σε σχετική δήλωσή του, ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, υπογράμμισε τα εξής: «Η ασφάλεια των ναυτικών συνιστά απόλυτη προτεραιότητα. Καλούμε όλα τα μέρη να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα καταστούν παράπλευρη απώλεια στα μέτρα που θα λάβουν κυβερνήσεις ή άλλοι.
»Οι ναυτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διατήρησης της ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ελπίζουμε πως όλα τα μέρη θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την ελεύθερη διακίνηση για τα αγαθά και τους ναυτικούς, που αποτελούν key workers αυτή την εποχή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ