Οι χώρες που κρατούν τα ηνία στη ναυπηγική σκακιέρα

Οι χώρες που κρατούν τα ηνία στη ναυπηγική σκακιέρα

241
Οι χώρες που κρατούν τα ηνία στη ναυπηγική σκακιέρα

Το προηγούμενο έτος έλαβε χώρα σωρεία παραγγελιών, με την τάση αυτή να επιμένει και εντός του 2022. Βάσει πρόσφατης έκθεσης της VesselsValue, υπογραμμίζεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν 1.286 παραγγελίες πλοίων (containerships, bulkers, small dry, tankers, gas carriers), των οποίων η αξία διαμορφώθηκε στα $91,61 δισ., αυξημένη κατά 114% σε σύγκριση με το 2020.

Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της Κίνας εξασφάλισαν παραγγελίες για 682 πλοία, αποκτώντας ξεκάθαρο προβάδισμα σε σύγκριση με τη δεύτερη χώρα σε παραγγελίες, τη Νότια Κορέα.

Κορυφαίες χώρες βάσει των παραγγελιών που εξασφάλισαν τα τοπικά ναυπηγεία. Κατηγορίες πλοίων: Tankers, Containerships, Bulkers, Small Dry, Gas Carriers. Πηγή: VesselsValue.
Κορυφαίες χώρες βάσει των παραγγελιών που εξασφάλισαν τα τοπικά ναυπηγεία. Κατηγορίες πλοίων: Tankers, Containerships, Bulkers, Small Dry, Gas Carriers. Πηγή: VesselsValue.

Παράλληλα, η Κίνα αναδείχθηκε και κορυφαία πλοιοκτήτρια χώρα βάσει των παραγγελιών της σε bulk carriers, οι οποίες ανήλθαν σε 77 (30,8% επί των συνολικών). Σημειώνεται ότι η Ελλάδα βρέθηκε στην τέταρτη θέση στην κατάταξη των χωρών πλοιοκτησίας βάσει των παραγγελιών bulkers.

Επιπλέον, όσον αφορά τα tankers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έκαναν αισθητή την παρουσία τους, παραγγέλνοντας 49 δεξαμενόπλοια (27,1% επί των συνολικών), συνολικής αξίας $2,77 δισ. Από την άλλη, οι Κινέζοι επενδυτές πραγματοποίησαν παραγγελίες για 32 δεξαμενόπλοια, συνολικής αξίας μόλις $991 εκατ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.