Θετικά παραμένουν κατά κύριο λόγο τα σημάδια στις ναυλαγορές των bulkers και containerships, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons.
Η απόδοση των μεγαλύτερων μεγεθών κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των μικρότερων στη ναυλαγορά των bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη στη spot αγορά για Capesize χωρίς scrubber σημείωσαν πτώση 28% σε εβδομαδιαία βάση, φθάνοντας τα $8.047/ημέρα. Αντιθέτως, η ναυλαγορά των Handysizes αυξήθηκε κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση, με τον μέσο όρο των κερδών ταξιδιού να ανέρχεται σε $24.000/ημέρα.
Παράλληλα, ισχυρή παραμένει η ναυλαγορά των containerships και δη εκείνη των χρονοναυλώσεων, όπου η ζήτηση παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα από την προσφορά, συντελώντας σε διατήρηση της ανοδικής πορείας των ναύλων. Ο εξειδικευμένος δείκτης της Clarksons “Clarksons Containership Charter Index” κατέγραψε περαιτέρω άνοδο 2%, φθάνοντας επίπεδα ρεκόρ της τάξεως των 420 μονάδων.
Τέλος, την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε παραγγελία για feeder boxship μεταφορικής ικανότητας 2.700 TEUs. Σημειώνεται ότι εντός του 2022 έχει συμφωνηθεί συνολικά η ναυπήγηση 116 πλοίων.