
Ο ρόλος και τα επόμενα βήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η παγκόσμια οικονομία εισέρχεται στη μετα-πανδημική εποχή, είναι ιδιαίτερα κρίσιμα. Με αφορμή το γεγονός αυτό, το International Chamber of Shipping (ICS) πραγματοποίησε webinar με τίτλο «The Role of Maritime Trade in the Post COVID Recovery – Europe Focus».
Οι ομιλητές έδωσαν ιδιαίτερη βάση στον εμπορικό προστατευτισμό, υπογραμμίζοντας τα σημαντικά οφέλη που μπορούν να καρπωθούν οικονομίες εφόσον το εμπόριο λειτουργεί χωρίς περιορισμούς και επί ίσοις όροις. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ECSA, κ. Φίλιππος Φιλής, τόνισε ότι η εμπορική πολιτική της ΕΕ οφείλει να είναι ισορροπημένη, ώστε να μην οδηγήσει σε περαιτέρω προστατευτισμό ή σκοπέλους στο εμπόριο.
Την ίδια ώρα, αναδείχθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν, κατά πολύ, μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα έναντι λοιπών εναλλακτικών.
Παράλληλα, στη διαδικτυακή συζήτηση επισημάνθηκε μεταξύ άλλων ότι ο ρόλος διαφόρων εμπορευμάτων, όπως το λίθιο και το υδρογόνο, στο παγκόσμιο εμπόριο θα αναβαθμιστεί μελλοντικά, καθώς θα καταστούν απαραίτητα προκειμένου να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση. Από την άλλη, τονίστηκε ότι η απανθρακοποίηση αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του κόστους ορισμένων εμπορευμάτων.
Ο κ. Φιλής πρόσθεσε ότι η ΕΕ πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι επικρατεί ανησυχία αναφορικά με επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως το «Fit for 55», αλλά και λόγω της απουσίας ευθυγραμμισμένων στόχων μεταξύ ΕΕ και IMO επί της απανθρακοποίησης.
Τέλος, οι εισηγητές επισήμαναν ότι στα επόμενα βήματα της ΕΕ πρέπει να συγκαταλέγονται η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Διά χειρός Fincantieri το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Oceania Cruises, το οποίο παρέλαβε στις 10 Ιουλίου από το ναυπηγείο Sestri Ponente της Γένοβας. Το «Oceania…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ