Με χαμηλότερους ρυθμούς έναντι των προηγούμενων ετών βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων, έπειτα από ένα έτος φρενίτιδας με επίκεντρο τα containerships. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2022 συμφωνήθηκε η ναυπήγηση 72 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers έναντι 97 το 2021 και 102 το 2020.
Βάσει δεδομένων της VesselsValue, σχεδόν οι μισές από τις νέες παραγγελίες αφορούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (34). Ακόμη, συμφωνήθηκε η ναυπήγηση 19 bulk carriers και 14 gas carriers, ενώ σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα διαμορφώθηκαν οι παραγγελίες tankers (5).
Παρότι κατεγράφη μείωση των παραγγελιών σε όρους αριθμού πλοίων, σημειώθηκε αύξηση στα διατεθέντα κεφάλαια. Πιο συγκεκριμένα, για τη ναυπήγηση των 72 πλοίων διατέθηκαν περίπου $5,8 δισ., καταγράφοντας αύξηση 38% έναντι του Ιανουαρίου του 2021, οπότε και είχαν διατεθεί περίπου $4,2 δισ. για τη ναυπήγηση 97 πλοίων.
Αξίζει να σημειωθεί πως, μεταξύ άλλων, η νωχελικότερη δραστηριότητα στα ναυπηγεία δύναται να αποδοθεί στα περιορισμένα slots, λόγω του σημαντικού αριθμού παραγγελιών που έλαβαν χώρα εντός του 2021. Οι όποιες καθυστερήσεις στις παραδόσεις λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας στα ναυπηγεία και η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς οδηγούν τους πλοιοκτήτες/επενδυτές σε διστακτικότητα στο να προβούν σε νέες παραγγελίες.
Φωτό: Αdam Warzawa/ AΠΕ-ΜΠΕ