ΟPEC: Πτώσης συνέχεια για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων

ΟPEC: Πτώσης συνέχεια για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων

345
ΟPEC: Πτώσης συνέχεια για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων

Ο Ιανουάριος βρήκε τη spot ναυλαγορά των dirty tankers κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία πέντε έτη, εν μέσω αυξανόμενων τιμών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζεται στην πρόσφατη έκθεση Φεβρουαρίου του OPEC, πτώση κατεγράφη και στη ναυλαγορά των clean tankers, παρότι προς τα τέλη του 2021 υπήρχαν σημάδια ανάκαμψης.

Ειδικότερα, η ναυλαγορά των VLCCs τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε κατά 3% χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Εκείνη των Suezmaxes σημείωσε άνοδο 24% σε ετήσια βάση, ενώ εκείνη των Aframaxes 33% αύξηση. Όμως, τόσο για τα Suezmaxes όσο και για τα Aframaxes, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώση σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021.

Παράλληλα, οι ναυλαγορές των clean tankers εκκίνησαν το έτος σε 21% υψηλότερα επίπεδα έναντι του Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, η άνοδος αυτή εστιάστηκε στα routes δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, μεταξύ Δεκεμβρίου του 2021 και Ιανουαρίου του 2022, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώσεις τόσο δυτικά όσο και ανατολικά της διώρυγας.

Οι κύριες προκλήσεις για τη ναυλαγορά από δω και στο εξής συνδέονται άρρηκτα με τη στρατηγική του OPEC για την προσφορά πετρελαίου, η οποία μεταβλήθηκε μετά την κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου το 2020. Παρότι η ζήτηση για tankers δείχνει σημάδια ανάκαμψης, η αύξηση του στόλου μεταθέτει την εξισορρόπηση της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση του OPEC. Η ναυλαγορά αναμένεται να βελτιωθεί στο β’ εξάμηνο του έτους, με περαιτέρω βελτίωση το 2023, τονίζεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

Φωτό: Bram Van Biezen/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.