
Ενάντια στις εκτιμήσεις της αγοράς, η Qatargas υπέγραψε συμφωνία απόκτησης LNG carriers που διαθέτουν σύστημα πρόωσης με ατμοστρόβιλο (steam turbine), μέσης ηλικίας 23 ετών, από μια ομάδα ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών (ΝΥΚ, ΜΟL, “Κ” Line).
O καταριανός κολοσσός διαχειριζόταν τα εν λόγω πλοία υπό μακράς διάρκειας χρονοναυλώσεις, με τη δυνατότητα απόκτησής τους μετά το πέρας της ναύλωσης, την οποία και ενεργοποίησε. Η κίνηση της Qatargas προκάλεσε την εντύπωση παρατηρητών της αγοράς, καθώς η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των εν λόγω πλοίων είναι αβέβαιη, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις των EEXI, CII που θα εφαρμοστούν από το 2023.
Ο αντίκτυπος των κανονισμών αναμένεται να είναι μεγάλος στα παλαιότερα steam turbine πλοία, λόγω της μικρότερης ταχύτητας, της υψηλότερης κατανάλωσης καυσίμου και των υψηλότερων boil-off rates. Σύμφωνα με την Drewry, τα πλοία αυτά καταναλώνουν 175 τόνους καυσίμου την ημέρα έναντι 130 τόνων καυσίμου την ημέρα που καταναλώνουν τα TFDE LNG carriers και 108 τόνους τα XDF.
Με βάση τα παραπάνω, η επένδυση της Qatargas γεννά ερωτήματα, αλλά τα πλεονεκτήματα της συναλλαγής προκύπτουν από τους παρακάτω λόγους:
– Η Qatargas (Nakilat) έχει υπογράψει μνημόνιο με την Karpowership για την από κοινού ιδιοκτησία και διαχείριση FSRUs για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών σε διάφορα μέρη του κόσμου. Η Qatargas μπορεί να μετατρέψει ορισμένα από αυτά τα πλοία που αγόρασε σε FSRU.
– Η εταιρεία αγόρασε τα πλοία στην προνομιακή τιμή των 10-15 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο.
– Η Qatargas έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τα πλοία αυτά έως ότου αρχίσουν να παραδίδονται τα πρώτα πλοία στο πλαίσιο του φιλόδοξου ναυπηγικού της προγράμματος.
Συνεπώς, με ελάχιστο Capex τα συγκεκριμένα πλοία μπορούν να επιχειρούν με ένα μικρό κόστος, παρά τις όποιες δυσκολίες θα προκύψουν μετά το 2023 με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Άλλωστε, η καταριανή εταιρεία διατηρεί συμβόλαια με πελάτες από κοντινές χώρες ‒Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές‒ και ως εκ τούτου έχει την ευελιξία να χρησιμοποιήσει τα πλοία για την κάλυψη των αναγκών αυτών των χωρών.
Η Qatargas σχεδιάζει να αυξήσει την εξαγωγική της δυναμικότητα μέσω της ανόδου της παραγωγής της LNG στους 110 εκατ. τόνους/έτος.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ