
Ενάντια στις εκτιμήσεις της αγοράς, η Qatargas υπέγραψε συμφωνία απόκτησης LNG carriers που διαθέτουν σύστημα πρόωσης με ατμοστρόβιλο (steam turbine), μέσης ηλικίας 23 ετών, από μια ομάδα ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών (ΝΥΚ, ΜΟL, “Κ” Line).
O καταριανός κολοσσός διαχειριζόταν τα εν λόγω πλοία υπό μακράς διάρκειας χρονοναυλώσεις, με τη δυνατότητα απόκτησής τους μετά το πέρας της ναύλωσης, την οποία και ενεργοποίησε. Η κίνηση της Qatargas προκάλεσε την εντύπωση παρατηρητών της αγοράς, καθώς η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των εν λόγω πλοίων είναι αβέβαιη, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις των EEXI, CII που θα εφαρμοστούν από το 2023.
Ο αντίκτυπος των κανονισμών αναμένεται να είναι μεγάλος στα παλαιότερα steam turbine πλοία, λόγω της μικρότερης ταχύτητας, της υψηλότερης κατανάλωσης καυσίμου και των υψηλότερων boil-off rates. Σύμφωνα με την Drewry, τα πλοία αυτά καταναλώνουν 175 τόνους καυσίμου την ημέρα έναντι 130 τόνων καυσίμου την ημέρα που καταναλώνουν τα TFDE LNG carriers και 108 τόνους τα XDF.
Με βάση τα παραπάνω, η επένδυση της Qatargas γεννά ερωτήματα, αλλά τα πλεονεκτήματα της συναλλαγής προκύπτουν από τους παρακάτω λόγους:
– Η Qatargas (Nakilat) έχει υπογράψει μνημόνιο με την Karpowership για την από κοινού ιδιοκτησία και διαχείριση FSRUs για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών σε διάφορα μέρη του κόσμου. Η Qatargas μπορεί να μετατρέψει ορισμένα από αυτά τα πλοία που αγόρασε σε FSRU.
– Η εταιρεία αγόρασε τα πλοία στην προνομιακή τιμή των 10-15 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο.
– Η Qatargas έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τα πλοία αυτά έως ότου αρχίσουν να παραδίδονται τα πρώτα πλοία στο πλαίσιο του φιλόδοξου ναυπηγικού της προγράμματος.
Συνεπώς, με ελάχιστο Capex τα συγκεκριμένα πλοία μπορούν να επιχειρούν με ένα μικρό κόστος, παρά τις όποιες δυσκολίες θα προκύψουν μετά το 2023 με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Άλλωστε, η καταριανή εταιρεία διατηρεί συμβόλαια με πελάτες από κοντινές χώρες ‒Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές‒ και ως εκ τούτου έχει την ευελιξία να χρησιμοποιήσει τα πλοία για την κάλυψη των αναγκών αυτών των χωρών.
Η Qatargas σχεδιάζει να αυξήσει την εξαγωγική της δυναμικότητα μέσω της ανόδου της παραγωγής της LNG στους 110 εκατ. τόνους/έτος.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ