
Η φρενίτιδα των παραγγελιών του προηγούμενου έτους, απόρροια κατά κύριο λόγο της εξαιρετικής κερδοφορίας στις ναυλαγορές των containerships και των bulkers, δεν αποτυπώθηκε στις οικονομικές επιδόσεις των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων. Συγκεκριμένα, τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI), Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) και Hyundai Mipo Dockyard (HMD) κατέγραψαν ζημίες εντός του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, η HHI κατέγραψε ζημία περίπου $679 εκατ., παρότι οι ετήσιες πωλήσεις της παρέμειναν σταθερές. Την ίδια ώρα, η Hyundai Mipo Dockyard σημείωσε ζημία περίπου $134 εκατ., ενώ τα ετήσια έσοδά της αυξήθηκαν κατά 3,4%. Ακόμη, η KSOE, η οποία αποτελεί μητρική εταιρεία για τις HHI και HMD, κατέγραψε ζημία περίπου $951,5 εκατ.
Όπως καταδεικνύει δημοσίευμα της Lloyd’s List, η κερδοφορία των ναυπηγείων επηρεάζεται σημαντικά και από την πορεία τους τα προηγούμενα έτη, οπότε και οι παραγγελίες ήταν λιγότερες και μικρότερης αξίας. Εκτός αυτού, οι αυξημένες τιμές χάλυβα περιόρισαν το περιθώριο κέρδους των ναυπηγείων, καθώς οι χαλύβδινες πλάκες συνιστούν σημαντικό μέρος των εξόδων ναυπήγησης.
Τέλος, τα επόμενα έτη αναμένεται η επιστροφή στην κερδοφορία για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, λόγω των αυξημένων παραγγελιών και τιμών ναυπήγησης που εκκίνησαν από το προηγούμενο έτος και εκτιμάται πως θα επιμείνουν επί του παρόντος.
Φωτό: Jeremy Bezanger/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ