
Οι προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αναλύονται στον πρόσφατο οικονομικό απολογισμό της Euronav.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων διακόπηκε απότομα στα τέλη του περασμένου έτους, λόγω της παραλλαγής Όμικρον και των συνεπακόλουθων περιοριστικών μέτρων.
Οι εκτιμήσεις της Euronav κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ναυλαγοράς, καθώς, παρά την υπερπροσφορά πλοίων, ιδιαίτερα VLCCs, κατά το Q4 του 2021 οι διαλύσεις αυξήθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα να μειωθεί το τονάζ. Στο σύνολό τους οι διαλύσεις VLCCs το 2021 ήταν οι δεύτερες υψηλότερες από το 2003 (25 το 2021, 42 το 2018 και 36 το 2003). Πάντως, οι διαλύσεις θα ήταν περισσότερο αυξημένες, καθώς οι παράνομες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν απασχολούν σχεδόν αποκλειστικά 50-60 παλαιότερα πλοία (ηλικίας 18-22 ετών), σημειώνεται στην ανακοίνωση. Θετική επίσης εξέλιξη αποτελεί η απουσία συμφωνιών για κατασκευή VLCCs ή Suezmaxes το δ’ τρίμηνο.
Στο μέτωπο της ζήτησης, οι προοπτικές είναι πιο αισιόδοξες για φέτος, καθώς το 2021 ο διά θαλάσσης όγκος υγρών φορτίων κινήθηκε κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η αύξηση της προσφοράς από τα μέλη του OPEC (2,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα) και από τα μη μέλη του OPEC (3,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα) θα αγγίξει τα 6,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Αυξημένη κατά 4,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα εκτιμάται και η κατανάλωση, ενώ τα παγκόσμια αποθέματα εκτιμώνται στα χαμηλότερα επίπεδα των έξι τελευταίων ετών, γεγονός που θα παράσχει στήριξη στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια για τους προσεχείς δώδεκα μήνες.
Οι προοπτικές γενικά είναι αισιόδοξες για την αγορά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η αναλογία «orderbook/υπάρχων στόλος» είναι σε χαμηλά 25ετίας, το 25% του υπάρχοντος στόλου είναι πάνω από 15 έτη, ενώ μπροστά μας βρίσκονται νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις (EEXI) που θα συγκρατήσουν χαμηλά τις παραγγελίες και θα αυξήσουν το scrapping.
Tέλος, σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία κατέγραψε το 2021 ζημίες $339,157 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ