
Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας και τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών, συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Hydrogen Energy Supply Chain (HESC), η οποία αφορά την παραγωγή υδρογόνου από λιγνίτη. Βάσει του προγράμματος HESC, του οποίου ηγείται η Kawasaki Heavy Industries (KHI), το επόμενο διάστημα πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πρώτη παγκοσμίως θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου από την Αυστραλία στην Ιαπωνία.
Το εν λόγω ταξίδι θα πραγματοποιηθεί με το πλοίο «Suiso Frontier», το οποίο έχει ναυπηγηθεί από την KHI και αποτελεί το πρώτο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου. Το υδρογόνο θεωρείται μια πιθανή λύση για την απανθρακοποίηση κλάδων που παραδοσιακά εξαρτόνταν από τον γαιάνθρακα, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο, αποτελώντας το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών εκπομπών που έχει θέσει η Ιαπωνία για το 2050.
Το υδρογόνο παράγεται με μια διαδικασία αεριοποίησης του λιγνίτη, από την οποία όμως εκλύεται και διοξείδιο του άνθρακα, ενώ στη συνέχεια μεταφέρεται με φορτηγά σε ειδικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι, όπου και ψύχεται στους -253°C, προκειμένου να υγροποιηθεί πριν φορτωθεί στο πλοίο. Οι εταίροι του προγράμματος στοχεύουν στην παραγωγή έως και 225.000 τόνων ανθρακικά ουδέτερου υδρογόνου ετησίως με την εν λόγω διαδικασία, αποθηκεύοντας το παραγόμενο διοξείδιο του άνθρακα κάτω από τον βυθό της θάλασσας στα ανοιχτά της Μελβούρνης.
Φωτό: HESC
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ