
Σοκ στην διεθνή διπλωματική και επιχειρηματική κοινότητα προκάλεσε η απόφαση της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας για την ακύρωση συμφωνίας ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Qatar Airways. Η συμφωνία δισεκατομμυρίων που ακύρωσε ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κολοσσός αφορά την πώληση 50 υπερσύγχρονων αεροσκαφών της σειράς A321neo. Η απόφαση όμως ουσιαστικά κλιμακώνει τη δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών για την παράδοση 21 ‘ελαττωματικών’ αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, τύπου A350 στον καταριανό γίγαντα των αιθέρων. Η Qatar, σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, είχε πληρώσει πάνω από 6,35 δισ. δολάρια ΗΠΑ στην Airbus. Η Qatar Airways χαρακτήρισε μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της την απόφαση ως «ένα θέμα μεγάλης λύπης και απογοήτευσης».
Ως γνωστόν τον περασμένο Δεκέμβριο, η Qatar Airways υπέβαλε αγωγή στο αρμόδιο πρωτοδικείο στο Λονδίνο, μετά από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο ορισμένων Airbus A350, τα οποία της παραδόθηκαν πρόσφατα. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική εταιρεία διαπίστωσε στα παραδοθέντα Airbus A350 διάβρωση και ατέλειες στην επικάλυψη της ατράκτου, αποκαλύπτοντας μάλιστα το χάλκινο υπόστρωμα που χρησιμοποιείται για τη μόνωση του αεροσκάφους και την προστασία του από χτυπήματα κεραυνών.
Η καταριανή εταιρεία ζητάει από το αρμόδιο δικαστήριο αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη ύψους 600 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την διαπίστωση και την καθήλωση 21 από τα 53 αεροσκάφη A350 που διαθέτει, ισχυριζόμενη ότι το πρόβλημα που διαπιστώθηκε αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια εν πτήσει.
Η Qatar Airways δημοσίευσε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παρασκευή με τις ατράκτους στα ‘πληγωμένα’ A350 και τόνισε τις «σοβαρές και θεμιτές ανησυχίες» της για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Αν και παρόμοια προβλήματα είχαν διαπιστωθεί και από εταιρείες στην Ευρώπη καμία από αυτές δεν καθήλωσε ως τώρα τα αεροσκάφη της, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία στην Τουλούζη τονίζει ότι το πρόβλημα αυτό είναι καθαρά αισθητικό και δεν επηρεάζει την ασφάλεια της πτήσης.
Φωτό: WikimediaImages/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ