Σημάδια διόρθωσης στις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου

Σημάδια διόρθωσης στις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου

327
Σημάδια διόρθωσης στις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου

Μετά την εξαιρετική ναυλαγορά που σημειώθηκε εντός του προηγούμενου έτους, η ναυλαγορά των bulkers δείχνει να έχει «πατήσει φρένο». Συγκεκριμένα, ο BDI και οι επιμέρους δείκτες κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών.

Ειδικότερα, την εβδομάδα 10 έως 16 Ιανουαρίου, ο BDI κατέγραψε πτώση 22,9% σε εβδομαδιαία βάση, καθώς διαμορφώθηκε στις 1.764 μονάδες. Η πτώση καθίσταται ιδιαίτερα εμφανής εάν η τιμή του συγκριθεί με τη μέση τιμή του το 2021, η οποία διαμορφώθηκε στις 2.943 μονάδες.

Σημειώνεται πως η μεγαλύτερη πτώση καταγράφεται στα μεγάλα μεγέθη, με τον BCI και τον BPI να έχουν σημειώσει πτώση 38,5% και 19,7% σε εβδομαδιαία βάση και να βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα της μέσης τιμής των δεικτών το 2021 (4.015 και 2.988 μονάδες αντίστοιχα). Μάλιστα, ο BPI βρίσκεται επί του παρόντος σε χαμηλότερα επίπεδα και από το 2020, οπότε και η μέση τιμή του είχε διαμορφωθεί στις 1.752 μονάδες.

δρυ

Οι πτώσεις που καταγράφουν οι δείκτες μπορούν να αποδοθούν, μεταξύ άλλων, στην εποχικότητα αλλά και στις πρόσφατες πολιτικές της Ινδονησίας αναφορικά με τις εξαγωγές άνθρακα, οι οποίες ακόμη αποκλείουν μικρούς παραγωγούς από τη διεθνή αγορά. Ωστόσο, επικρατεί αισιοδοξία για το μέλλον της ναυλαγοράς των dry, καθώς αναμένεται η δυναμική επιστροφή της Κίνας στην αγορά με το πέρας των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο.

Πηγή: Xclusiv Shipbrokers Weekly 17th January 2022

Φωτό; Mohamed Hakim/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.