
Η AP Moller–Maersk, στo πλαίσιo της ανανέωσης του στόλου της, προχώρησε πρόσφατα σε μια συμπληρωματική παραγγελία τεσσάρων containerships κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα επέκτασης μιας παραγγελίας που είχε κάνει τον Αύγουστο του 2021, η οποία αφορούσε οκτώ containerships χωρητικότητας 16.000 TEUs, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο.
Τα τέσσερα επιπλέον πλοία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2025, ενώ τα οκτώ πλοία της αρχικής παραγγελίας πρόκειται να παραδοθούν μέσα στο 2024. Πριν από την παραλαβή των δώδεκα πρωτοποριακών containerships, η Maersk πρόκειται επίσης να παραλάβει μέσα στο 2023 το πρώτο πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης του στόλου της, ένα πλοίο τροφοδοσίας χωρητικότητας 2.100 TEU. Έτσι συνολικά τα δεκατρία πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει η Maersk θα αντιπροσωπεύουν το 4,5% της συνολικής χωρητικότητας φορτίου του στόλου της εταιρείας.
Η επόμενη πρόκληση που έχει τώρα να αντιμετωπίσει η Maersk αφορά την εξασφάλιση αρκετών ποσοτήτων πράσινης μεθανόλης ώστε να τροφοδοτεί τα εν λόγω πλοία, καθώς οι ετήσιες ανάγκες της για το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο υπολογίζονται μετά την προσθήκη και των τεσσάρων επιπλέον πλοίων στους 420.000-540.000 τόνους. Αν και η εταιρεία δεν είναι σίγουρη αν θα μπορέσει να προμηθευτεί τις απαιτούμενες ποσότητες μεθανόλης για τα πρώτα ταξίδια των νέων πλοίων της, παρόλα αυτά είναι αισιόδοξη για τη διασφάλιση της προμήθειας του εν λόγω καυσίμου μέχρι τα έτη 2025-2026.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ