
Η σουηδική εταιρεία Alfa Laval έλαβε από τον νηογνώμονα ABS την πρώτη έγκριση επί της αρχής (AIP) που δίνεται στον ναυτιλιακό κλάδο και αφορά τη χρήση καυσίμου μεθανόλης σε ατμολέβητες πλοίων.
Η μεθανόλη, η οποία σε συνθήκες περιβάλλοντος συναντάται σε υγρή μορφή και είναι ανθρακικά ουδέτερη όταν παράγεται από πράσινες πηγές, πιθανώς να αποτελέσει το επόμενο βήμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου. Ως καύσιμο, χρησιμοποιείται προς το παρόν σε λίγα μόνο πλοία, με τη ζήτησή της όμως να αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, ενώ μέχρι σήμερα η χρήση της γινόταν μόνο στις κύριες μηχανές των πλοίων. Προκειμένου όμως να επιτευχθεί ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου, η μεθανόλη θα πρέπει στο μέλλον να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στους ατμολέβητες των πλοίων.
Η Alfa Laval δοκιμάζει τη χρήση μεθανόλης ως καυσίμου σε ατμολέβητες από τις αρχές του 2021 στο Test & Training Centre της εταιρείας, όπου γίνονται και δοκιμές κινητήρων κατανάλωσης μεθανόλης. Οι δοκιμές έγιναν χρησιμοποιώντας έναν καυστήρα MultiFlame σε έναν ατμολέβητα Alfa Laval Aalborg OS-TCi, μαζί με μια βαλβίδα μεθανόλης (MVU), την οποία σχεδίασε η Alfa Laval σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ABS. Τα αρχικά αποτελέσματα των δοκιμών, τόσο από τη χρήση σκέτης μεθανόλης όσο και από τη χρήση μείγματος μεθανόλης-νερού, έδειξαν, όπως αναμενόταν, ότι η μεθανόλη αναφλέγεται εύκολα και ότι η καύση της παράγει πολύ χαμηλές εκπομπές. Έτσι, οι δοκιμές εστιάστηκαν κυρίως στην επίτευξη της ίδιας παραγωγικής ικανότητας ατμού χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μεθανόλη, σε σχέση με τη χρήση καυσίμου πετρελαίου ή αερίου, δεδομένης της χαμηλότερης θερμογόνου δύναμης της μεθανόλης, κάτι που επιτεύχθηκε έπειτα από ορισμένες προσαρμογές.
Έχοντας πλέον αποκτήσει την AIP από τον ABS, το επόμενο βήμα για την Alfa Laval θα είναι η πιλοτική εγκατάσταση ενός ατμολέβητα κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης σε ένα ποντοπόρο πλοίο. Τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω βελτίωση της καινοτόμου αυτής λύσης και την ολοκλήρωση του εμπορικού σχεδιασμού του ατμολέβητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ