
Η σουηδική εταιρεία Alfa Laval έλαβε από τον νηογνώμονα ABS την πρώτη έγκριση επί της αρχής (AIP) που δίνεται στον ναυτιλιακό κλάδο και αφορά τη χρήση καυσίμου μεθανόλης σε ατμολέβητες πλοίων.
Η μεθανόλη, η οποία σε συνθήκες περιβάλλοντος συναντάται σε υγρή μορφή και είναι ανθρακικά ουδέτερη όταν παράγεται από πράσινες πηγές, πιθανώς να αποτελέσει το επόμενο βήμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου. Ως καύσιμο, χρησιμοποιείται προς το παρόν σε λίγα μόνο πλοία, με τη ζήτησή της όμως να αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, ενώ μέχρι σήμερα η χρήση της γινόταν μόνο στις κύριες μηχανές των πλοίων. Προκειμένου όμως να επιτευχθεί ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου, η μεθανόλη θα πρέπει στο μέλλον να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στους ατμολέβητες των πλοίων.
Η Alfa Laval δοκιμάζει τη χρήση μεθανόλης ως καυσίμου σε ατμολέβητες από τις αρχές του 2021 στο Test & Training Centre της εταιρείας, όπου γίνονται και δοκιμές κινητήρων κατανάλωσης μεθανόλης. Οι δοκιμές έγιναν χρησιμοποιώντας έναν καυστήρα MultiFlame σε έναν ατμολέβητα Alfa Laval Aalborg OS-TCi, μαζί με μια βαλβίδα μεθανόλης (MVU), την οποία σχεδίασε η Alfa Laval σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ABS. Τα αρχικά αποτελέσματα των δοκιμών, τόσο από τη χρήση σκέτης μεθανόλης όσο και από τη χρήση μείγματος μεθανόλης-νερού, έδειξαν, όπως αναμενόταν, ότι η μεθανόλη αναφλέγεται εύκολα και ότι η καύση της παράγει πολύ χαμηλές εκπομπές. Έτσι, οι δοκιμές εστιάστηκαν κυρίως στην επίτευξη της ίδιας παραγωγικής ικανότητας ατμού χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μεθανόλη, σε σχέση με τη χρήση καυσίμου πετρελαίου ή αερίου, δεδομένης της χαμηλότερης θερμογόνου δύναμης της μεθανόλης, κάτι που επιτεύχθηκε έπειτα από ορισμένες προσαρμογές.
Έχοντας πλέον αποκτήσει την AIP από τον ABS, το επόμενο βήμα για την Alfa Laval θα είναι η πιλοτική εγκατάσταση ενός ατμολέβητα κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης σε ένα ποντοπόρο πλοίο. Τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω βελτίωση της καινοτόμου αυτής λύσης και την ολοκλήρωση του εμπορικού σχεδιασμού του ατμολέβητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ