
Η ψηφιοποίηση ναυτιλιακών δεδομένων είναι πολύτιμη για εταιρείες – κολοσσούς αλλά και για κυβερνήσεις και κρατικές αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει την προσβασιμότητά της στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και το Πεκίνο φαίνεται να αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση σε ναυτιλιακά και εμπορικά δεδομένα. Σκοπός είναι για τις κινεζικές αρχές η δυνατότητα να «συνδέουν» βάσεις δεδομένων και πληροφορίες από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως και σταθμούς εμπορευμάτων σε μια πλατφόρμα με το όνομα LOGINK. Η επιδίωξη της Κίνας ανησυχεί έντονα τις Η.Π.Α. καθώς η γνώση τέτοιων δεδομένων μπορεί να προσδώσει στον κάτοχό τους ένα πλούτο πληροφοριών σε θέματα εθνικής ασφάλειας και κρίσιμων οικονομικών θεμάτων άλλων χωρών, αναφέρουν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου.
Η πλατφόρμα αναπτύσσεται επί χρόνια, συμπεριλαμβάνοντας δεδομένα και οικονομικά στοιχεία από ανοικτές πηγές, ναυτιλιακές εταιρείες, κατασκευαστές και εταιρείες logistics.
Παράλληλα θα επιτρέπει την πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα σημαντικών λιμανιών της Ασίας και σε άλλα συστήματα εμπορικών δεδομένων σε Ευρώπη και Ασία. Τη στιγμή που η πρόσβαση σε ναυτιλιακά δεδομένα όπως η τοποθεσία πλοίων στα ύδατα της Κίνας καθίσταται πιο δύσκολη για άλλες διεθνείς και εθνικές αρχές και πλατφόρμες λόγω της νέας νομοθεσίας της Κινεζικής Κυβέρνησης, η Κίνα θα μπορεί με την εν λόγω πλατφόρμα να έχει πρόσβαση σε μοναδικές πληροφορίες για παγκόσμιες ροές εμπορευμάτων.
Ακόμη και φορτία που δεν αφορούν την εγχώρια κινεζική αγορά συχνά εξακολουθούν να διέρχονται από τα παγκόσμια δίκτυα logistics της Κίνας, μέσω εξελιγμένων συστημάτων δεδομένων που παρακολουθούν όλες τις εμπορικές ροές σε τοποθεσίες με ειδικό ενδιαφέρον για τους Κινέζους. Ο έλεγχος της ροής των εμπορευμάτων και των πληροφοριών δίνει στο Πεκίνο μια προνομιακή εικόνα για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως τα μέσα για να το επηρεάσει, λένε υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ