Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, πρωτοπόρα στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, πρωτοπόρα στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων

147
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, πρωτοπόρα στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων

Η επιτακτική ανάγκη για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ωθεί τον κλάδο ναυπήγησης πλοίων να επιταχύνει τις διαδικασίες του για την κατασκευή πλοίων φιλικότερων προς το περιβάλλον.

Η Νότια Κορέα είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Μέχρι στιγμής, η πλέον επικρατούσα εναλλακτική λύση είναι η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου για την πρόωση των πλοίων, με τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας ‒την Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και τη Samsung Heavy Industries‒ να επικεντρώνονται στο συγκεκριμένο εναλλακτικό καύσιμο. Ενδεικτικό αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι το 60% των παραγγελιών στους τρεις αυτούς κολοσσούς αφορά πλοία καύσης υγροποιημένων αερίων, όπως LNG και LPG. Ένα άλλο εναλλακτικό καύσιμο αποτελεί η μεθανόλη, με τη δανέζικη εταιρεία A.P. Moller-Maersk να έχει ήδη παραγγέλλει οκτώ πλοία καύσης μεθανόλης στα ναυπηγεία KSOE.

Το υδρογόνο και η αμμωνία συνιστούν δύο επιπλέον ανερχόμενες εναλλακτικές λύσεις. Ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS προβλέπει ότι έως το 2050 τα δύο αυτά εναλλακτικά καύσιμα θα αντιπροσωπεύουν το 40% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τη ναυτιλία. Ήδη τα ναυπηγεία DSME, Samsung Heavy Industries και Hyundai Mipo Dockyard έχουν λάβει έγκριση επί της αρχής από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register για κατασκευή πλοίων καύσης αμμωνίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.