Ανάμεικτες τάσεις στα ξηρά φορτία

Ανάμεικτες τάσεις στα ξηρά φορτία

80
Ανάμεικτες τάσεις στα ξηρά φορτία

Ανάμεικτες τάσεις στις ναυλαγορές καταδεικνύει η εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Παρότι σε γενικό πλαίσιο οι ναυλαγορές δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά, σημειώθηκαν πτώσεις σε εκείνη των bulkers ενώ εκείνη των containerships παρέμεινε σε ισχυρά επίπεδα.

Ειδικότερα, την περασμένη εβδομάδα (20-24/12) ο δείκτης ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους αγορές, σημείωσε πτώση κατά 3% σε εβδομαδιαία βάση, στα $34.922 ημερησίως. Έτσι, η μέση τιμή του δείκτη από την αρχή του έτους παραμένει 95% υψηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι και 111% υψηλότερα σε σύγκριση με τη μέση τιμή των τελευταίων δέκα ετών.

Όσον αφορά επιμέρους ναυλαγορές και δη εκείνες των ξηρών εμπορευμάτων, η spot αγορά των Capesizes οδηγήθηκε σε πτώση η οποία, βάσει της Clarksons, μπορεί να αποδοθεί στην εποχικότητα. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes μειώθηκαν κατά 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $13.968, το οποίο συνιστά χαμηλό εννέα μηνών.

Αντιθέτως, η ναυλαγορά των containerships αναμένεται να ολοκληρώσει το έτος σε ισχυρά επίπεδα. Η ζήτηση για small feeders και Panamaxes είναι υψηλή και οι ναύλοι βρίσκονται σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του Οκτωβρίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε συμβόλαιο 6-12 μηνών για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs είναι ίσοι με $100.000/ημέρα.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.