
Η Drewry Maritime Financial Research (DMFR), ο βραχίονας επενδυτικής ανάλυσης της Drewry, παραμένει «bullish» για συνέχιση της αύξησης των μετοχών και της κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά τακτικών γραμμών.
H DMFR χαρακτηρίζει «αστρονομικές» τις αποδόσεις των εν λόγω μετοχών από τις αρχές του 2020. Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της Yang Ming κατέγραψε αύξηση 1.583% από τις αρχές του 2020 έως τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021. Παράλληλα, τα κέρδη της Evergreen άγγιξαν το 987% και της Wan Hai το 976% το ίδιο χρονικό διάστημα. Οι αποδόσεις για τις liner εταιρείες της Ευρώπης ήταν πιο περιορισμένες: +192% για τη μετοχή της Hapag-Lloyd και +123% για τη μετοχή της Maersk.
H εκρηκτική αυτή άνοδος αποτελεί απόρροια της βελτίωσης των ισολογισμών των εταιρειών διαχείρισης containerships, εξηγεί η DMFR. Δεδομένα από δώδεκα εταιρείες συνιστούν ότι οι συνολικές τους δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά $3,5 δισ. από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020 έως τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021, στα $73,2 δισ.
Προκειμένου να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την αυτοπεποίθηση των επενδυτών, οι εταιρείες στις τακτικές γραμμές επαναγόρασαν μετοχές. Συγκεκριμένα, η Maersk ενέκρινε ένα πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, αξίας $5 δισ., για τα έτη 2024 και 2025, αυξάνοντας το συνολικό πρόγραμμα στα $10 δισ. μεταξύ των ετών 2022 και 2025. Σε παρόμοια κίνηση προέβη και η Cosco, όπως ανακοίνωσε στις 6 Δεκεμβρίου.
Εν μέσω ισχυρών αποδόσεων για τις μετοχές των liner εταιρειών, είναι λογικό οι επενδυτές να σκέφτονται την έξοδό τους, με στόχο να αποκομίσουν τα σημαντικά κέρδη. Η DMFR ωστόσο παραμένει ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς για τρεις κυρίους λόγους:
– Η παραλλαγή Όμικρον ενδέχεται να παρατείνει την κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες και να παράσχει στήριξη στους ναύλους.
– Οι ισχυρές ταμειακές ροές τα επόμενα δύο έτη θα ενισχύσουν τις μετοχές.
– Οι αποδόσεις στα επενδυθέντα κεφάλαια θα κινούνται πάνω από το μέσο σταθμισμένο κόστος κεφαλαίου (WACC) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η συμφόρηση αποτελεί μια ευκαιρία για τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξασφαλίσουν μακροχρόνια συμβόλαια, καθώς οι ναυλωτές επιθυμούν από την πλευρά τους να εξασφαλίσουν ομαλή ροή των αγαθών τους και να αποφύγουν το ακραίο volatility των τιμών. Στο πλαίσιο αυτό, κέρδη και αποδόσεις μετοχών υπερβαίνουν το WACC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ