
Τουλάχιστον τριάντα επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σήμερα όταν ξέσπασε πυρκαγιά σε υπερφορτωμένο πορθμείο που διέπλεε ποταμό στο νότιο Μπανγκλαντές, ανακοίνωσε η αστυνομία, τραγωδία που επαναλαμβάνεται συχνά στη φτωχή χώρα της νότιας Ασίας.
Το φέρι Obhijan 10, τριών καταστρωμάτων, πήρε φωτιά στη μέση του ποταμού νωρίς το πρωί κοντά στην πόλη Τζαλοκατί, 250 χιλιόμετρα νότια της πρωτεύουσας, της Ντάκας, ανέφερε η αστυνομία.
«Έχουμε ανασύρει 37 πτώματα. Ο απολογισμός των θυμάτων ενδέχεται να γίνει ακόμη βαρύτερος. Τα περισσότερα θύματα έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς, ορισμένα πνίγηκαν αφού έπεσαν στον ποταμό», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο επικεφαλής της αστυνομίας στην περιοχή όπου έγινε το δυστύχημα, ο Μοϊνούλ Ισλάμ.
«Διακομίσαμε 100 εγκαυματίες στο νοσοκομείο της Μπορίσαλ», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, η πυρκαγιά εκδηλώθηκε περί τις 03:00 (τοπική ώρα· στις 23:00 χθες Πέμπτη ώρα Ελλάδας) και εξαπλώθηκε αστραπιαία.
«Κοιμόμασταν κάτω από μια ψάθα στη χαμηλότερη γέφυρα. Όλοι οι επιβάτες κοιμούνταν. Ο εγγονός μου, 9 ετών, ο Ναγίμ, που ήταν μαζί μου, έπεσε στη θάλασσα. Δεν ξέρω τι απέγινε», αφηγήθηκε μια γιαγιά.
Άλλοι επιβάτες αφηγήθηκαν πως έβλεπαν μικρές φλόγες στο μηχανοστάσιο ήδη από την αναχώρηση του φέρι από λιμάνι στη Ντάκα, περί τις 21:00 χθες.
«Πολλοί άνθρωποι έτρεχαν πανικόβλητοι να βρουν καταφύγιο όταν εξαπλώθηκε η φωτιά. Πολλοί δεν μπόρεσαν να βγουν από τις καμπίνες όπου κοιμούνταν. Πολλοί άλλοι έπεσαν στο ποτάμι», ανέφερε επιζών που διακομίστηκε στο νοσοκομείο της Μπορίσαλ.
Σωστικά συνεργεία έφθασαν στο σημείο μέσα σε μια ώρα αφού εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και άρχισαν να διακομίζουν τραυματίες σε νοσοκομεία, ανέφερε ο Τζοχάρ Αλί, ο περιφερειάρχης.
«Μιλήσαμε με επιβάτες. Είπαν ότι υπήρχαν από 500 ως 700 επιβάτες», πρόσθεσε.
«Η φωτιά διήρκεσε τέσσερις ως πέντε ώρες προτού κατασβεστεί. Το φέρι καταστράφηκε ολοσχερώς, αλλά κατάφεραν να το πάνε ως την όχθη», συμπλήρωσε.
Τηλεοπτικά δίκτυα μετέδωσαν πλάνα με απανθρακωμένα δίκυκλα και κατεστραμμένες καμπίνες.
Σοκαρισμένοι επιζώντες και συγγενείς είχαν συγκεντρωθεί στην όχθη καθώς πυροσβέστες και δύτες του λιμενικού σώματος έψαχναν στα θολά νερά του ποταμού για θύματα.
Επικίνδυνα πλοία
Η σημερινή τραγωδία προστέθηκε σε σειρά παρόμοιων στη χώρα χαμηλού υψομέτρου, που εκτείνεται γύρω από το δέλτα που σχηματίζουν αρκετοί ποταμοί.
Στο Μπαγκλαντές των 170 εκατ. κατοίκων μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξαρτάται από τα πορθμεία για τις μετακινήσεις του, ειδικά στον νότο. Όμως τα πλοία που παίρνει είναι κάθε άλλο παρά ασφαλή.
Ειδικοί επισημαίνουν πως τα αλλεπάλληλα τραγικά συμβάντα του είδους οφείλονται στην έλλειψη συντήρησης των πλοίων, στην υπερβολικά χαλαρή τήρηση των κανονισμών ασφαλείας και στην υπερφόρτωσή τους.
Τον Αύγουστο, η σύγκρουση πορθμείου και φορτηγού που μετέφερε άμμο είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 21 άνθρωποι σε λίμνη στο ανατολικό τμήμα της χώρας. Συχνά, τα φορτηγά που μεταφέρουν άμμο, είναι κατά μεγάλο μέρος τους κάτω από το νερό, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι παρά ελάχιστα ορατά από άλλα σκάφη, ειδικά τη νύχτα ή όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.
Το φέρι, που μετέφερε κάπου εξήντα επιβάτες, εμβολίστηκε από την ατσάλινη πλώρη του φορτηγού. Οι δύτες χρειάστηκε να αναζητήσουν πτώματα στα λασπόνερα της λίμνης.
Τον Απρίλιο και τον Μάιο, συνολικά 54 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε άλλα δύο τέτοια δυστυχήματα.
Τον Ιούνιο του 2020, τουλάχιστον 32 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν συγκρούστηκαν δυο πορθμεία στη Ντάκα.
Στο Μπαγκλαντές καταγράφονται επίσης συχνά τραγωδίες εξαιτίας πυρκαγιών.
Τον Ιούλιο, 52 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε εργοστάσιο τροφίμων που λειτουργούσε σε προάστιο της Ντάκας.
Πάνω από 70 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τον Φεβρουάριο του 2019 όταν οι φλόγες καταβρόχθισαν διαμερίσματα στη Ντάκα όπου ήταν παράνομα αποθηκευμένα χημικά προϊόντα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ