
Ενόψει των επερχόμενων κανονισμών για τον περιορισμό των εκπομπών CO2, η εταιρεία τεχνολογίας Langh Tech έχει ξεκινήσει να διερευνά τη δυνατότητα δέσμευσης άνθρακα πάνω στα πλοία, αξιοποιώντας τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων που είναι ήδη εγκατεστημένα σε αυτά. Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, ολοκληρώνοντας με επιτυχία δοκιμές σε ένα από τα πλοία της αδελφής της εταιρείας Langh Ship, το οποίο είναι εξοπλισμένο με υβριδικό scrubber της Langh Tech.
Η Langh Tech έχει πραγματοποιήσει αρκετές προκαταρκτικές δοκιμές δέσμευσης του CO2 που εκπέμπεται από τον κινητήρα των πλοίων, χρησιμοποιώντας ένα κλειστού βρόχου SOx scrubber από το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Στο πλαίσιο των εν λόγω δοκιμών, προστέθηκαν επιπλέον αλκάλια στο νερό πλύσης του scrubber, προκειμένου να προκληθεί αντίδραση μεταξύ των αλκαλίων και του CO2, δεσμεύοντας έτσι αποτελεσματικά το CO2 στο νερό του συστήματος. Ως αποτέλεσμα, για λειτουργία κινητήρα με φορτίο περίπου 85% παρατηρήθηκε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3,3%, με μια αύξηση της τάξης του 5% (πάνω από το κανονικό επίπεδο) στη δοσολογία αλκαλίων, ενώ για λειτουργία κινητήρα με φορτίο 40% η αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2 έφτασε σχεδόν το 7%. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η κατανάλωση αλκαλίων παρέμεινε σε λογικά επίπεδα, έχοντας μικρή μόνο επίδραση στα λειτουργικά κόστη του πλοίου.
Η λειτουργία δέσμευσης CO2 θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε κλειστού βρόχου ή υβριδικό σύστημα scrubber της Langh Tech, με σχετικά χαμηλό κόστος και με μικρές μόνο αλλαγές στο υπάρχον σύστημα καθαρισμού καυσαερίων.
Παράλληλα, η Langh Tech διερευνά μεθόδους εξαγωγής του δεσμευμένου CO2 από το νερό πλύσης, καθώς και τρόπους αποτελεσματικής αποθήκευσης και/ή αξιοποίησης του δεσμευμένου CO2 είτε πάνω στο πλοίο είτε όταν αυτό παραδοθεί σε ειδικές υποδομές στη στεριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ