
Η ελβετική εταιρεία τεχνολογίας WinGD δημοσίευσε ένα white paper στο οποίο περιγράφει τα βήματα τα οποία πιστεύει πως θα επιτρέψουν την απανθρακοποίηση του κλάδου της ποντοπόρου ναυτιλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του IMO. Ο εν λόγω οδηγός στοχεύει να παρέχει στους πλοιοκτήτες μια απεικόνιση των επιλογών που μπορούν να γίνουν σήμερα με σιγουριά προκειμένου να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές των πλοίων τους, αντί να περιμένουν την εμφάνιση «μαγικών» τεχνολογικών λύσεων.
H δημοσίευση «Navigate the Future with Confidence» παρουσιάζει βήμα προς βήμα, μια ολιστική προσέγγιση για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Η χρήση του LNG ως καυσίμου αποτελεί έναν από τους αποτελεσματικότερους τρόπους μείωσης των εκπομπών του υπάρχοντος στόλου, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα μελλοντικής κατανάλωσης ανθρακικά ουδέτερου συνθετικού αερίου ή βιοαερίου, όταν αυτά γίνουν διαθέσιμα. Η WinGD υποστηρίζει πάντως πως οι πλοιοκτήτες πρέπει να λάβουν δράση σήμερα αντί να περιμένουν μέχρι να γίνουν διαθέσιμα τα λεγόμενα καθαρά καύσιμα, ενώ τονίζει πως πρέπει να μπουν στο παιχνίδι και άλλες τεχνολογίες προκειμένου να μπορέσουν να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι του ΙΜΟ για το 2050.
Το white paper δίνει έμφαση στις τεχνολογικές εξελίξεις στο κομμάτι των κινητήρων, οι οποίες επιτρέπουν τη χρήση καθαρών καυσίμων όπως η αμμωνία και η μεθανόλη έως το 2025 και επικεντρώνεται στον κινητήρα διπλού καυσίμου X-DF και τις τεχνολογίες X-DF2.0 της WinGD, οι οποίες μπορούν να περιορίσουν κατά το ήμιση το φαινόμενο ολίσθησης μεθανίου καθώς και να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά επιπλέον 10%. Τέλος, γίνεται αναφορά στις εργασίες που πραγματοποιεί η WinGD για την ανάπτυξη ηλεκτρικών υβριδικών συστημάτων, τα οποία συνδυάζουν δίχρονους κινητήρες με μπαταρίες και παρέχουν τη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ