
Οι εταιρείες Titan, Attero και Nordsol έλαβαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια χρηματοδότηση ύψους 4,3 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του προγράμματος FirstBio2Shipping, το οποίο αφορά την κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής bio-LNG στο Wilp της Ολλανδίας. Η νέα μονάδα πρόκειται να παράγει ετησίως περίπου 2.400 τόνους bio-LNG, το οποίο θα προορίζεται για χρήση στο ναυτιλιακό κλάδο ως καύσιμο πλοίων.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση αποτελεί σαφή αναγνώριση από μεριάς ΕΕ του ζωτικού ρόλου που αναμένεται να διαδραματίσει το bio-LNG στην απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.
Το bio-LNG παράγεται μέσω μιας διαδικασίας επεξεργασίας και υγροποίησης του βιοαερίου, το οποίο με τη σειρά του παράγεται από οργανικά απόβλητα, κυρίως οικιακά και γεωργικά απόβλητα τα οποία είναι διαθέσιμα σε αφθονία. Στο πλαίσιο του προγράμματος FirstBio2Shipping, η Attero θα παράγει ετησίως 6 εκατομμύρια κανονικά κυβικά μέτρα (Nm3) βιοαερίου από οικιακά απόβλητα, το οποίο στη συνέχεια θα επεξεργάζεται και θα υγροποιεί σε bio-LNG η Nordsol, αξιοποιώντας την καινοτόμο τεχνολογία iLNG που διαθέτει.
Μέσω της συνεργασίας τους, Attero και Nordsol θα παράγουν ετησίως 2.400 τόνους υψηλής ποιότητας bio-LNG, καθώς και 5.000 τόνους υγροποιημένου bioCO2. Η Titan, θα διαθέτει το παραγόμενο bio-LNG στο ναυτιλιακό κλάδο, με στόχο να αντικαταστήσει μακροπρόθεσμα τα ορυκτά καύσιμα. Το παραγόμενο bio-LNG αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 92% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ποσοστό που αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση περισσότερων από 87.500 τόνων ισοδύναμων καθαρών εκπομπών CO2 (tCO2e) στα 10 πρώτα χρόνια της χρήσης του.
Φωτό: www.nordsol.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ