
Οι εταιρείες Titan, Attero και Nordsol έλαβαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια χρηματοδότηση ύψους 4,3 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του προγράμματος FirstBio2Shipping, το οποίο αφορά την κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής bio-LNG στο Wilp της Ολλανδίας. Η νέα μονάδα πρόκειται να παράγει ετησίως περίπου 2.400 τόνους bio-LNG, το οποίο θα προορίζεται για χρήση στο ναυτιλιακό κλάδο ως καύσιμο πλοίων.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση αποτελεί σαφή αναγνώριση από μεριάς ΕΕ του ζωτικού ρόλου που αναμένεται να διαδραματίσει το bio-LNG στην απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.
Το bio-LNG παράγεται μέσω μιας διαδικασίας επεξεργασίας και υγροποίησης του βιοαερίου, το οποίο με τη σειρά του παράγεται από οργανικά απόβλητα, κυρίως οικιακά και γεωργικά απόβλητα τα οποία είναι διαθέσιμα σε αφθονία. Στο πλαίσιο του προγράμματος FirstBio2Shipping, η Attero θα παράγει ετησίως 6 εκατομμύρια κανονικά κυβικά μέτρα (Nm3) βιοαερίου από οικιακά απόβλητα, το οποίο στη συνέχεια θα επεξεργάζεται και θα υγροποιεί σε bio-LNG η Nordsol, αξιοποιώντας την καινοτόμο τεχνολογία iLNG που διαθέτει.
Μέσω της συνεργασίας τους, Attero και Nordsol θα παράγουν ετησίως 2.400 τόνους υψηλής ποιότητας bio-LNG, καθώς και 5.000 τόνους υγροποιημένου bioCO2. Η Titan, θα διαθέτει το παραγόμενο bio-LNG στο ναυτιλιακό κλάδο, με στόχο να αντικαταστήσει μακροπρόθεσμα τα ορυκτά καύσιμα. Το παραγόμενο bio-LNG αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 92% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ποσοστό που αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση περισσότερων από 87.500 τόνων ισοδύναμων καθαρών εκπομπών CO2 (tCO2e) στα 10 πρώτα χρόνια της χρήσης του.
Φωτό: www.nordsol.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ