
Βέτο στη συγχώνευση των Hyundai Heavy Industries (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) αναμένεται να θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE), καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «απέτυχαν» να εξανεμίσουν τις ανησυχίες της.
Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί πως η εν λόγω συγχώνευση δύναται να μειώσει τον ανταγωνισμό στο ναυπηγικό τοπίο, οδηγώντας στην ύπαρξη μόλις δύο «μεγάλων» ναυπηγείων, αντί των τριών που υπάρχουν επί του παρόντος. Λόγω αυτού, η ΕΕ απαίτησε κάποιου είδους «δικλείδες ασφαλείας» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία περί μη μείωσης του ανταγωνισμού, στις οποίες όμως οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Ωστόσο, η συγχώνευση έχει εγκριθεί ήδη από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού των Σιγκαπούρης, Κίνας και Καζακστάν με την Hyundai να φιλοδοξεί πως και η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα ανάψει το πράσινο φως. Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai υπογράμμισε πως η κυριαρχία στην αγορά ναυπηγήσεων δεν μπορεί να αξιολογηθεί μονάχα βάσει του μεριδίου που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά.
Επιπλέον, βάσει του Reuters, οι φόβοι της Επιτροπής εστιάζονται στην αγορά ναυπηγήσεων LNGCs, στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ναυπηγικών κρατών.
Τέλος, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Εάν πράγματι είναι αρνητική, θα πρόκειται για τη δεύτερη φορά όπου η ΕΕ εναντιώνεται σε συγχωνεύσεις ναυπηγείων. Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές του 2021, η ΕΕ μπλόκαρε την συγχώνευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Μετά το νέο κύμα επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez έκανε έκκληση για εντατικοποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ