Σε ευρωπαϊκό σκόπελο η συγχώνευση HHI-DSME

Σε ευρωπαϊκό σκόπελο η συγχώνευση HHI-DSME

100
Σε ευρωπαϊκό σκόπελο η συγχώνευση HHI-DSME

Βέτο στη συγχώνευση των Hyundai Heavy Industries (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) αναμένεται να θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE), καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «απέτυχαν» να εξανεμίσουν τις ανησυχίες της.

Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί πως η εν λόγω συγχώνευση δύναται να μειώσει τον ανταγωνισμό στο ναυπηγικό τοπίο, οδηγώντας στην ύπαρξη μόλις δύο «μεγάλων» ναυπηγείων, αντί των τριών που υπάρχουν επί του παρόντος. Λόγω αυτού, η ΕΕ απαίτησε κάποιου είδους «δικλείδες ασφαλείας» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία περί μη μείωσης του ανταγωνισμού, στις οποίες όμως οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.

Ωστόσο, η συγχώνευση έχει εγκριθεί ήδη από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού των Σιγκαπούρης, Κίνας και Καζακστάν με την Hyundai να φιλοδοξεί πως και η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ  θα ανάψει το πράσινο φως. Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai υπογράμμισε πως η κυριαρχία στην αγορά ναυπηγήσεων δεν μπορεί να αξιολογηθεί μονάχα βάσει του μεριδίου που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά.

Επιπλέον, βάσει του Reuters, οι φόβοι της Επιτροπής εστιάζονται στην αγορά ναυπηγήσεων LNGCs, στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ναυπηγικών κρατών.

Τέλος, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Εάν πράγματι είναι αρνητική, θα πρόκειται για τη δεύτερη φορά όπου η ΕΕ εναντιώνεται σε συγχωνεύσεις ναυπηγείων. Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές του 2021, η ΕΕ μπλόκαρε την συγχώνευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.