
Τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (container throughput) στους 15 σημαντικότερους ευρωπαϊκούς λιμένες παρουσίασε η διαδικτυακή πρωτοβουλία Port Economics σε πρόσφατη μελέτη της. Βάσει των ευρημάτων της, οι περισσότεροι από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς λιμένες κατέγραψαν αύξηση στη διακίνησή τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021.
Ειδικότερα, οι πρώτοι εννέα μήνες του 2021 έφεραν χαμόγελα στους «ουραγούς» των 15 κορυφαίων λιμένων, οι οποίοι σημείωσαν σημαντικές αυξήσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Πρωταγωνιστές αυτής της τάσης, ο γαλλικός λιμένας Le Havre/Rouen και ο ισπανικός λιμένας της Βαρκελώνης, οι οποίοι κατέγραψαν αυξήσεις 49% και 30,5% αντίστοιχα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με πέρυσι. Αυξημένη διακίνηση σημείωσαν και οι τρεις κορυφαίοι λιμένες της Ευρώπης, εκείνοι του Ρότερνταμ (7,8%), της Αμβέρσας (2,8%) και του Αμβούργου (2,4%).
Αντιθέτως, ο λιμένας του Πειραιά κατέγραψε μικρή πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, κατά 1%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Έτσι, κινδυνεύει να απολέσει την τέταρτη θέση της κατάταξης, από το λιμένα της Βαλένθια, που κατέγραψε αύξηση 6,7% στη διακίνηση την ίδια χρονική περίοδο. Σημειώνεται πως οι δύο λιμένες είχαν ισχυρή κόντρα το 2020, οπότε και ο λιμένας του Πειραιά είχε επικρατήσει κατά μόλις 22.000 εμπορευματοκιβώτια.
Αξίζει να σημειωθεί πως, εάν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ελληνικό λιμένα διαμορφωθεί μειωμένη στο σύνολο του 2021, θα αποτελεί τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά όπου ο λιμένας καταγράφει πτώση στη διακίνησή του. Το 2020, η διακίνηση ήταν κατά 3,8% μικρότερη από εκείνη του 2019. Ωστόσο, ο λιμένας του Πειραιά έχει καταγράψει μια πολύ σημαντική αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία 14 έτη. Υπενθυμίζεται πως η θέση του στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων το 2007 ήταν η 17η, ενώ πλέον βρίσκεται στα πέντε κορυφαία λιμάνια της ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ