Containerships ‒ bulkers: Θα διατηρήσουν τη δυναμική τους το 2022;

Containerships ‒ bulkers: Θα διατηρήσουν τη δυναμική τους το 2022;

213
Containerships ‒ bulkers: Θα διατηρήσουν τη δυναμική τους το 2022;

Τις προοπτικές των αγορών των containerships και των bulk carriers, οι οποίες το 2021 ακολουθούν ξέφρενη πορεία, σκιαγραφεί με νέα ανάλυση η IHS Markit.

Αρχικά, η IHS Markit σημειώνει ότι η ισορροπία στις δύο αγορές θα παραμείνει σταθερή το 2022, ενώ οι ναύλοι ενδέχεται να διορθώσουν όταν ο αντίκτυπος των εμβολίων στη ζήτηση μειωθεί.

Το 2021, η πολύ ισχυρή άνοδος του θαλάσσιου εμπορίου σε εμπορευματοκιβώτια έχει θετική επίδραση στους ναύλους των μικρότερων bulkers (Supramax και Handysize) και πλοίων γενικού φορτίου τα οποία προσεγγίζουν παρόμοιους τερματικούς σταθμούς και μπορούν να μεταφέρουν φορτία παρόμοια με αυτά των containerships. Με δεδομένο το παραπάνω, στην ανάλυση τονίζεται ότι οι όποιες εκτιμήσεις για την πορεία των μικρότερων bulkers το 2022 βασίζονται στις προοπτικές για την αγορά των containerships.

Οι εκτιμήσεις της IHS Markit για τα containerships κάνουν λόγο για σταθερή ισορροπία προσφοράς και ζήτησης τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2022. Παρά το γεγονός ότι εκτιμάται διόρθωση των ναύλων από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα κατά 30-40% λόγω της μείωσης του αντικτύπου της πανδημίας στη λιμενική συμφόρηση, εντούτοις (οι ναύλοι) θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από τον ιστορικό μέσο όρο, με θετικές επιδράσεις για τα general cargo και τα μικρότερα bulkers.

Στην ίδια ανάλυση, η IHS Markit αναφέρει ότι η παγκόσμια ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων εκφρασμένη σε τονομίλια θα αυξηθεί κατά 3,3% το 2021, οδηγούμενη κυρίως από τον άνθρακα (+6,1%) και δευτερεύοντα ξηρά φορτία (+13%). 4,5% θα είναι η αύξηση της ζήτησης το επόμενο έτος, με τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και αγροτικά προϊόντα να σημειώνει αύξηση της τάξης των 5,5%, 3,4% και 5,1%. Το εμπόριο αγροτικών προϊόντων θα συνεχίζει να αυξάνεται τα επόμενα έτη. Το 2022/2023, η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά σόγιας θα επιστρέψει, καθώς η Κίνα θα αυξήσει τις ανάγκες κατανάλωσης κρέατος, κατά την IHS Markit. Οι κινεζικές εισαγωγές σόγιας θα είναι αυξημένες το 2021/2022 κατά 10% σε σχέση με την περίοδο 2017/2018, ενώ οι μειωμένες εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ το δ’ τρίμηνο φέτος θα δώσουν ώθηση στις εξαγωγές από πλευράς Βραζιλίας. Ουκρανία και ΗΠΑ θα αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά καλαμποκιού τουλάχιστον μέχρι το β’ τρίμηνο του 2022, οπότε ξεκινά η εμπορική περίοδος στις χώρες της Νότιας Αμερικής.

Ο BDI εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 30% το 2022 και θα κινηθεί κατά μέσο όρο στις 1.800-2.300 μονάδες έναντι των υψηλών 13ετίας φέτος (μ.ό. 3.000 μονάδες). Βέβαια, ακόμα και εάν ο BDI διορθώσει, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ανάλυση, θα βρίσκεται αρκετά πιο ψηλά από τον μέσο όρο των 1.000 μονάδων της δεκαετίας 2011-2020.

Εν κατακλείδι, η HIS Markit υπογραμμίζει ότι, ενώ παραδοσιακά οι ναύλοι των μεγαλύτερων bulkers (Capesize/Panamax) συμπαρασύρουν και αυτούς των μικρότερων μεγεθών (Supra/Handy), φέτος παρατηρείται η αντίθετη τάση, όπου η ενισχυμένη ζήτηση για δευτερεύοντα ξηρά φορτία υποστηρίζει τα μεγαλύτερα μεγέθη bulk carriers. Την ίδια ώρα, καθώς οι συνθήκες για τα containerships παραμένουν ευνοϊκές, τα μικρότερα bulkers επωφελούνται επίσης.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.