
															Οι μακροχρόνιες στρατηγικές κινήσεις της Amazon με στόχο τη διασφάλιση των logistics της αποφέρουν καρπούς, όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNBC. Συγκεκριμένα, η Amazon για πολλά έτη προχωρούσε σε ναυλώσεις πλοίων καθώς και στην κατασκευή των δικών της εμπορευματοκιβωτίων. Παρόλο που οι εν λόγω επενδύσεις συνοδεύονται από σημαντικά έξοδα, καθώς η συμφόρηση σε λιμένες αλλά και γενικότερα κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων επιμένει, η εταιρεία-κολοσσός απολαμβάνει τους καρπούς αυτής της στρατηγικής.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν αναλυτές, ενώ πολλά containerships μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν ακόμα και 45 ημέρες προκειμένου να δέσουν στον λιμένα του Λος Άντζελες, το τελευταίο πλοίο της Amazon περίμενε μονάχα δύο ημέρες στον λιμένα τον οποίο προσέγγισε. Αυτό συνιστά απόρροια του γεγονότος πως η Amazon ναυλώνει πλοία για την κάλυψη των μεταφορικών της αναγκών, συνεπώς διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τους λιμένες που θα επιλέξει να προσεγγίσει.
Παράλληλα, η Amazon κατασκευάζει δικά της containers στην Κίνα, σε μια περίοδο όπου υπάρχει έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως και οι τιμές τους έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Αυτό της επιτρέπει και τη χρήση τους στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, πέραν των πλοίων.
Επιπλέον, βάσει του CNBC, η Amazon ακολουθεί και άλλες στρατηγικές προκειμένου να αποφύγει τη λιμενική συμφόρηση. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ναυλώνει αεροπλάνα, τα οποία μεταφέρουν μικρότερες ποσότητες προϊόντων σε σύγκριση με τα πλοία, αλλά διανύουν την απόσταση μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ πολύ γρηγορότερα. Πάντως, η στρατηγική αυτή επιλέγεται μονάχα για προϊόντα που έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.
Τέλος, η εταιρεία, προκειμένου να αντιμετωπίσει την έλλειψη εργαζομένων που παρατηρείται κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων, ανακοίνωσε πως θα προσφέρει μπόνους μέχρι $3.000 σε όλους τους εποχικούς υπαλλήλους που θα προσληφθούν, οι οποίοι αναμένεται να ανέλθουν σε 150.000.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ