
Εντείνεται η κόντρα Πεκίνου-Καμπέρας μετά και το πρόσφατο περιστατικό, όπου πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού της Κίνας έπλεε στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Αυστραλίας.
«Οι προειδοποιητικές κινήσεις της Κίνας δεν συνάδουν με τη ρητορική για προώθηση της ειρήνης και της ευημερίας στην περιοχή», ανέφερε την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου ο υπουργός Άμυνας της Αυστραλίας, Peter Dutton. Παράλληλα, ο Αυστραλός υπουργός αναφέρθηκε στη στρατιωτικοποίηση από πλευράς Κίνας της Νότιας Σινικής Θάλασσας, στις πρόσφατες διενέξεις με την Ταϊβάν και στην εφαρμογή μιας εθνικής νομοθεσίας για την ασφάλεια στο Χονγκ Κονγκ, που κατά τον ίδιο έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες του Πεκίνου για προώθηση της ειρήνης.
Η απάντηση της κινεζικής πλευράς ήταν άμεση. Ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας στην Καμπέρα τονίζει ότι οι σχέσεις των δύο χωρών δεν θα εξομαλυνθούν εάν η κυβέρνηση της Αυστραλίας βασίζει την εθνική της στρατηγική «σε μια ανάλυση χωρίς όραμα και σε ξεπερασμένη νοοτροπία».
Οι σχέσεις των δύο κρατών μόνο καλές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν το τελευταίο διάστημα, μετά τις κατηγορίες της Καμπέρας για απόκρυψη στοιχείων της Κίνας αναφορικά με την προέλευση του κορονοϊού. Ως απάντηση, η Κίνα έχει επιβάλει απαγόρευση εισαγωγών κινεζικού άνθρακα, εξέλιξη που, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις, δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Αντιθέτως, το γεγονός ότι η Κίνα αναζητά φορτία από μακρινότερους προορισμούς, όπως η Νότια Αφρική, αυξάνει τα τονομίλια και δίνει φτερά στη ναυλαγορά των dry, η οποία εντός του έτους κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, παρά την πρόσφατη διόρθωση της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ