
Την άποψη πως τα σημαντικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν σχεδόν επιλυθεί εξέφρασε ο Esben Poulsson, πρόεδρος του International Chamber of Shipping, σε συνέντευξή του στο CNBC. Όμως, αυτό δεν συνεπάγεται πως όλες οι προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η ναυτιλία έχουν εξανεμιστεί, σημειώνει.
Ειδικότερα, ο κ. Poulsson κρίνει πως τα σημαντικά επίπεδα προ-παραγγελιών που έχουν κάνει οι εταιρείες λιανικής θα εξομαλύνουν την κατάσταση έλλειψης αγαθών. Ακόμη, σε ορίζοντα 24 έως 36 μηνών, ο στόλος θα αυξηθεί σημαντικά, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τη ζήτηση.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπιστεί, σύμφωνα με τον κ. Poulsson. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται η κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων και τα χαμηλά επίπεδα εμβολιασμού των ναυτικών. Ενδεικτικά, πολλές χώρες συνεχίζουν να θέτουν σε ισχύ περιορισμούς στις μετακινήσεις, ώστε να βάλουν «φρένο» στην εξάπλωση της Covid-19, εμποδίζοντας πολλούς ναυτικούς να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.
Παράλληλα, στο πρόβλημα αυτό προστίθεται η περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στους εμβολιασμούς, ενώ την ίδια ώρα πληθαίνουν οι χώρες που απαιτούν όσοι ταξιδεύουν να είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Παρότι, τα ποσοστά εμβολιασμού στους ναυτικούς αυξήθηκαν σημαντικά από τον Οκτώβριο (31%) προς τον Νοέμβριο (41%), το πρόβλημα παραμένει κατά τον ίδιο.
Συνεπώς, το ICS παροτρύνει τις κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «key workers», προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό τους. Ωστόσο, πολλές χώρες δεν έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα του ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ