Μια νέα νομοθεσία για τα ελεύθερα δεδομένα στην Κίνα προκάλεσε τη σταδιακή εξαφάνιση των πλοίων από τα αυτόματα συστήματα αναγνώρισης (AIS) στη χώρα. Η ισχύς του νέου νόμου ξεκίνησε στις αρχές του μήνα και αποτελεί μια γενικότερη επιδίωξη της κινεζικής κυβέρνησης να ελέγχει το πώς οι εγχώριες και διεθνών συμφερόντων εταιρείες συλλέγουν και διανέμουν τοπικά δεδομένα.
Σύμφωνα με το Reuters, παρόλο που δεν υπάρχουν σαφείς περιορισμοί για τα ναυτιλιακά δεδομένα, πολλοί εγχώριοι πάροχοι σταμάτησαν να δίνουν πληροφορίες ναυτιλιακού περιεχομένου σε ξένες εταιρείες. Τα δεδομένα που παρέχονται από τα συστήματα AIS περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, πληροφορίες για τον όγκο και το είδος του μεταφερόμενου φορτίου, καταγράφουν την προέλευση και τον προορισμό του πλοίου, αλλά και την εκτιμώμενη ώρα άφιξης. Επιπλέον, είναι χρήσιμα για τη βελτιστοποίηση της θαλάσσιας κίνησης, προβλέποντας σημεία όπου μπορεί να υπάρξει συμφόρηση, βοηθούν τις εταιρείες να λάβουν σε πραγματικό χρόνο σημαντικές αποφάσεις και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποφυγή συγκρούσεων, όπως και σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Η παύση παροχής τέτοιων πληροφοριών στα κινεζικά χωρικά ύδατα δημιουργεί σημαντικά κενά σε ζωτικής σημασίας δεδομένα. Με προϊόντα και containers εγκλωβισμένα στα λιμάνια, τα δεδομένα των AIS είναι ακόμα πιο σημαντικά για τον καθορισμό των χρονοδιαγραμμάτων άφιξης και φορτοεκφόρτωσης, επισημαίνει η Head Trade Analyst της VesselsValue, Charlotte Cook. Η ίδια σημειώνει επίσης ότι, με την Κίνα να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πρώτων υλών και ένας εκ των κορυφαίων στις εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων, η έλλειψη δεδομένων εντοπισμού αποτελεί σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Παρά τον σοβαρό αντίκτυπο και στη ναυτιλία από την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα, πηγές του Reuters υπογραμμίζουν ότι Κινέζοι αξιωματούχοι διαφορετικών κλάδων δεν έχουν πάρει ακόμη θέση για το ζήτημα.