
Στις 5 Νοεμβρίου υπογράφηκε σύμβαση κοινοπραξίας για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Rijeka στις βόρειες ακτές της Κροατίας. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες είναι η APM Terminals, ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα δίκτυα λιμένων παγκοσμίως, και η ENNA, μία από τις μεγαλύτερες κροατικές εταιρείες διαχείρισης λιμενικών, σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων.
Η συμφωνία συνεργασίας, διάρκειας 50 ετών, περιλαμβάνει τόσο τη σχεδίαση και την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού όσο και την από κοινού διαχείρισή του. Ο σταθμός αναμένεται να είναι λειτουργικός σε τριάμισι χρόνια από τη σύναψη της συμφωνίας, ενώ η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα αγγίζει περίπου το ένα εκατομμύριο TEUs, μετά και την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης κατασκευής του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της APΜ Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι ο νέος σταθμός εντάσσεται στο όραμα της εταιρείας να μεγιστοποιήσει τις δραστηριότητές της και να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της. Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της ENNA, Pavao Vujnovac, τόνισε τη στρατηγικής σημασίας σύναψη σχέσεων με συνεργάτες με ίδιες αξίες και οράματα, όπως η APM Terminals.
Με την ολοκλήρωσή του, ο σταθμός θα έχει μήκος 680 μ. Εξοπλισμένος με τέσσερις γερανούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς 24.000 TEUs. Θα συνδέεται με μια αποτελεσματική, υψηλών προδιαγραφών, σιδηροδρομική γραμμή με την ενδοχώρα και με γειτονικές αγορές. Αυτό θα καταστήσει τον νέο σταθμό στη Rijeka μία από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου εμπορευμάτων προς την κεντρική Ευρώπη, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του λιμανιού και την ποιότητα των υπηρεσιών logistics στην Κροατία. Επίσης, θα συνεισφέρει στην ανάδειξη νέων επιχειρηματικών ευκαιριών και στη γρήγορη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Φωτό: APM Terminals
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ