
Η αύξηση των επιβατικών πτήσεων θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου το 2022, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Saudi Aramco, Amin Nasser, στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Ειδικότερα, ο επικεφαλής του σαουδαραβικού κολοσσού θεωρεί πως η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα πετρελαίου, η οποία επί του παρόντος ανέρχεται σε 3-4 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, είναι επαρκής για να επιφέρει ισορροπία στην αγορά, ωστόσο θα εξανεμιστεί σύντομα, το 2022, οπότε και η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί περαιτέρω.
Παράλληλα, καθοριστικό ρόλο στη μείωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας δύναται να διαδραματίσει η ζήτηση jet fuel, η οποία για την ώρα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς δεν έχουν αρθεί καθολικά οι περιορισμοί αεροπορικών ταξιδιών. Σημειώνεται πως η ζήτηση για jet fuel βρίσκεται περίπου στα 3 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα κάτω από τα επίπεδα του 2019 (7,5 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα).
Αξίζει να σημειωθεί πως η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα πετρελαίου επιτρέπει στην αγορά να προσαρμόζεται σε απότομες αλλαγές. Εφόσον αυτή εξανεμιστεί, είναι ιδιαίτερα πιθανό να παρατηρούνται σημαντικές αυξομειώσεις των τιμών πετρελαίου.
Η Σαουδική Αραβία, η οποία βρίσκεται στην κορυφή των εξαγωγών πετρελαίου παγκοσμίως, προσβλέπει στην αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας κατά 1 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, στα 13 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, έως το 2027. Γενικότερα, ο Amin Nasser υπογραμμίζει πως, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα πετρελαίου, απαιτούνται περίπου πέντε έως επτά έτη. Ωστόσο, καθώς επί του παρόντος δεν λαμβάνουν χώρα επαρκείς επενδύσεις με επίκεντρο την αύξηση της προσφοράς πετρελαίου, εκφράζονται ανησυχίες για την ικανότητα της προσφοράς να αντεπεξέλθει στη ζήτηση, η οποία, κατά τον Nasser, θα αγγίξει τα 100 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ