
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου προέβη η NYK Line στις 4 Νοεμβρίου 2021. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 24,34 δισ. γιεν (περίπου $243,4 εκατ.). Σημειώνεται πως το δημοσιονομικό έτος στην Ιαπωνία ξεκινά τον Απρίλιο, οπότε και το α’ εξάμηνο τελειώνει στις 30 Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ισχυρών οικονομικών αποτελεσμάτων της διαδραμάτισε η καλπάζουσα ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες στις τακτικές γραμμές ανήλθαν σε 94 δισ. γιεν (περίπου $825 εκατ.), 15,6% αυξημένα σε σύγκριση με ένα έτος πριν.
Παράλληλα, πρωταρχικό ρόλο διετέλεσαν οι δραστηριότητες της εταιρείας στην αγορά χύδην φορτίων, καθώς τα έσοδά της λόγω του bulk shipping (bulkers, tankers, car carriers) διαμορφώθηκαν στα 456,9 δισ. γιεν (περίπου $4 δισ.) το α’ εξάμηνο του 2021, αυξημένα κατά 43,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Πρωταγωνιστής η αγορά των bulkers, της οποίας οι εκτοξευμένοι ναύλοι ώθησαν σε σημαντική αύξηση έσοδα και κέρδη, αντισταθμίζοντας τα αποτελέσματα της ναυλαγοράς των tankers, η οποία κυμάνθηκε σε ιστορικά χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα, για ολόκληρο το δημοσιονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2022, ύψους 800 γιεν/μετοχή.
H NYK Line παρουσίασε και τις εκτιμήσεις της για τη ναυλαγορά των containerships. Συγκεκριμένα, τονίστηκε πως είναι αβέβαιο το πότε ακριβώς θα επέλθουν το πέρας της λιμενικής συμφόρησης και η ομαλοποίηση των διεθνών εφοδιαστικών αλυσίδων. Ωστόσο, εκτίμησε πως η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί σταδιακά προς το δ’ τρίμηνο του ιαπωνικού δημοσιονομικού έτους (Ιανουάριος-Μάρτιος). Ταυτόχρονα, η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί πως η αγορά των VLCCs θα ανακάμψει στο β’ εξάμηνο του έτους (Οκτώβριος-Μάρτιος) λόγω της εποχικής ζήτησης.
Τέλος, η NYK προέβη σε αναθεώρηση των συνολικών οικονομικών αποτελεσμάτων του έτους. Συγκεκριμένα, εκτιμά τα συνολικά της έσοδα στα 2 τρισ. γιεν (περίπου $17,55 δισ.) και τα λειτουργικά της κέρδη στα 220 δισ. γιεν (περίπου $1,93 δισ.).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ