Φως στο τούνελ για τα δεξαμενόπλοια;

Φως στο τούνελ για τα δεξαμενόπλοια;

485
Φως στο τούνελ για τα δεξαμενόπλοια;

Ιδιαίτερα αισιόδοξη για τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων εμφανίζεται στην τελευταία της ανακοίνωση για τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα η Euronav.

Πιο συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανακοίνωση ο κ. Hugo De Stoop, CEO της Euronav, αναφέρει: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι ότι έχουμε ξεφύγει από το κατώτατο σημείο του συγκεκριμένου κύκλου, μετά από ένα τρίτο τρίμηνο το οποίο ήταν από τα πιο απαιτητικά για την αγορά μας. Παράλληλα, με την εποχική άνοδο ενόψει χειμώνα, αρκετές συνιστώσες έχουν οδηγήσει σε ανοδική κίνηση στους ναύλους κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου ανακάμπτει, χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, ως μέρος της μετά Covid παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης, την επιπρόσθετη ζήτηση για καύσιμα πετρελαίου, καθώς οι παραγωγοί ενέργειας στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις, και την αύξηση της παραγωγής του OPEC, που μεταφράζεται σε εξαγωγές. […] Πιστεύουμε ότι η πορεία αυτή θα διατηρηθεί, καθώς η ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να ανακάμπτει προς τα προ πανδημίας επίπεδα κατανάλωσης».

Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή της προσφοράς δεξαμενόπλοιων προς την ανάκαμψη του κλάδου. Ειδικότερα, οκτώ μεγάλα δεξαμενόπλοια (4 VLCCs και 4 Suezmaxes) οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μηνιαίο αριθμό διαλύσεων μεγάλων δεξαμενόπλοιων από τον Μάρτιο του 2018. Η υψηλή τιμή χάλυβα αποτελεί δέλεαρ για τη διάλυση μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων. Την ίδια στιγμή, οι τιμές νεότευκτων VLCCs κινούνται στα $107,5 εκατ. (11% αύξηση σε σχέση με το Q3), ενώ αυτές των Suezmaxes παρουσιάζουν αύξηση 14%.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η τάση αυτή αντανακλά και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων, καθώς τα slots έχουν γεμίσει με παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων (containerships, LNGC και bulkers). Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι διαθέσιμα για παραγγελίες δεξαμενόπλοιων όχι πριν από τα τέλη του 2024. Εν κατακλείδι, οι εξελίξεις και στο μέτωπο της προσφοράς είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο.

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, το γ’ τρίμηνο του έτους κατέγραψε απώλειες ύψους $105,9 εκατ. έναντι κερδών $46,2 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2020.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.