
Ενδιαφέροντα είναι για ακόμα μία χρονιά τα ευρήματα έρευνας της Petrofin Research για την έκθεση των τραπεζών στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση το 2020.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται για 13η χρονιά, αποκαλύπτει ότι το χαρτοφυλάκιο των 40 μεγαλύτερων τραπεζών με έκθεση στη ναυτιλία μειώθηκε το 2020 στα $286,9 δισ. έναντι $294,4 δισ. το 2019. Η οριακή αυτή μείωση κατά 3% αποδίδεται στην αποχώρηση των DVB και Nord LB από τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, τονίζεται στη σχετική έρευνα.
Η BNP Paribas για ακόμα μία χρονιά βρέθηκε στην κορυφή, με την έκθεσή της στη ναυτιλία να αγγίζει τα $21,5 δισ., ενώ ακολούθησαν οι China Exim ($17,5 δισ.), η KfW ($16,16 δισ.) και η Bank of China ($15 δισ.).
Σε επιμέρους στοιχεία, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση μειώθηκε από το 60,34% το 2019 στο 58,29% το 2020. Αντιθέτως, οι αμερικανικές τράπεζες αύξησαν το μερίδιό τους στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και οι ασιατικές αύξησαν την παρουσία τους στα επίπεδα του 2017.
Σημαντική ήταν όμως και η δραστηριότητα στα ναυτιλιακά ομόλογα, καθώς πέρυσι οι νέες εκδόσεις άγγιξαν τα $24,79 δισ., όταν το 2019 άθροιζαν στα $6,87 δισ.
Σε ό,τι αφορά την ανασκόπηση και τις προοπτικές των επιμέρους ναυτιλιακών αγορών το 2021, η Petrofin Research σημειώνει ότι bulkers και containerships απολαμβάνουν ιδιαίτερα υψηλά κέρδη σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια όλων των τύπων και κυρίως των dirty, των οποίων η ανάκαμψη δεν έχει έρθει. Παρά τους χαμηλούς ναύλους, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων κατά μέσο όρο έχουν αυξηθεί κατά 11%, δείγμα ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά αναμένουν ανάκαμψη και συνεπώς προβαίνουν σε αγορές.
Η αύξηση των αγοραπωλησίων σε όλους τους κλάδους έχει δημιουργήσει ευκαιρίες χρηματοδότησης. Πέραν της αύξησης των αξιών, οι αγοραπωλησίες πλοίων το 2021 εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 77%, με την αξία των συναλλαγών να ανέρχεται σε $44 δισ.
Η ανάγκη και οι προσπάθειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας αντικατοπτρίζονται και στη χρηματοδότηση του κλάδου. Είκοσι επτά τράπεζες συμμετέχουν στα Poseidon Principles, με την έκθεσή τους στη ναυτιλία να αγγίζει τα $185 δισ. Την ίδια ώρα, τους τελευταίους 18 μήνες έχουν εκδοθεί 30-35 ομόλογα συνδεόμενα με τη βιωσιμότητα.
Εν κατακλείδι, η Petron Research αναμένει ότι, ως απόρροια της αισιοδοξίας που επικρατεί στη ναυτιλία το 2021, η παγκόσμια τραπεζική χρηματοδότηση του κλάδου θα παρουσιάσει ανάπτυξη μετά από χρόνια διαρκούς πτώσης. Η ανάπτυξη αυτή θα αφορά τόσο μεγάλες όσο και μικρότερες τράπεζες, καταλήγει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ