
Η ECSA, με ανακοίνωσή της, επαναλαμβάνει την υποστήριξή της στην αυξημένη κλιματική φιλοδοξία των Βρυξελλών υπό το «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση είναι μία από τις κυριότερες περιβαλλοντικές και οικονομικές προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.
Παράλληλα, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν τη δημιουργία ενός ταμείου υπό το EU ETS, με στόχο τη σταθεροποίηση της τιμής άνθρακα. Την ίδια ώρα σημειώνουν ότι τα έσοδα που θα συλλεχθούν υπό το EU ETS θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να υποστηρίξουν οικονομικά προγράμματα Έρευνας και Ανάπτυξης και να συμβάλουν στη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων.
Η ECSA στην ανακοίνωσή της αναφέρει επίσης ότι υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και συνεπώς να μετακυλιστεί το κόστος του EU ETS στις εταιρείες οι οποίες είναι υπεύθυνες για τις εμπορικές αποφάσεις που εν τέλει επηρεάζουν το επίπεδο εκπομπών CO2 των πλοίων.
«Η εφαρμογή της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει” στη ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη περαιτέρω αποδοτικών μέτρων και για τη χρήση καθαρών καυσίμων από τον κλάδο. H ECSA υποστηρίζει ότι ο εμπορικός διαχειριστής (του πλοίου) θα πρέπει να αναλάβει τα κόστη του EU ETS. Η νομοθεσία θα πρέπει να απαιτήσει από τις εταιρείες οι οποίες είναι υπεύθυνες για τις αποφάσεις που επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 των πλοίων να αναλάβουν τα κόστη που προκύπτουν από την εφαρμογή του EU ETS», σημειώνει ο κ. Σωτήρης Ράπτης, acting Secretary General της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ