
															Οι εταιρείες EXMAR και LATTICE πρόσφατα ανακοίνωσαν τη σύναψη μιας νέας συμφωνίας προκειμένου να συνεργαστούν πάνω στην ανάπτυξη ενός νέου τύπου πλοίου μεταφοράς CO2. Η εν λόγω κοινοπραξία θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συνδυάσουν την εμπειρία που διαθέτει η κάθε μία στον κλάδο της: η EXMAR στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και η LATTICE Technology στο κομμάτι της ανάπτυξης καινοτόμων σχεδιασμών δεξαμενών για τη μεταφορά CO2.
Μία από τις πολλά υποσχόμενες λύσεις ταχείας υλοποίησης, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων απανθρακοποίησης και στην εξασφάλιση του ασφαλούς ενεργειακού εφοδιασμού της παγκόσμιας οικονομίας, είναι τα συστήματα δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης CO2 (CCUS). Η χρήση των συστημάτων CCUS, θα απαιτεί με τη σειρά της την εύρεση οικονομικά αποδοτικών τρόπων μεταφοράς του CO2 σε μεγάλες ποσότητες. Η συνεργασία των EXMAR και LATTICE στοχεύει σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι δύο εταίροι αναμένεται να σχεδιάσουν ένα πλοίο μεταφοράς CO2 μήκους 195 μέτρων και χωρητικότητας 40.500 κ.μ., το οποίο θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας.
Το πλοίο θα φέρει τον πατενταρισμένο σχεδιασμό δεξαμενών Lattice Pressure Vessel (LPV) της LATTICE, ο οποίος αποτελεί την ιδανική λύση για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υγροποιημένου CO2 σε χαμηλές και μεσαίες πιέσεις. Παράλληλα, στο πλοίο πρόκειται να εγκατασταθούν και επιπλέον δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 3,000 κ.μ., για την αποθήκευση καυσίμων με χαμηλές εκπομπές CO2, όπως το LPG, η αμμωνία και το LNG.
Φωτό: www.exmar.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ