
Οι εταιρείες EXMAR και LATTICE πρόσφατα ανακοίνωσαν τη σύναψη μιας νέας συμφωνίας προκειμένου να συνεργαστούν πάνω στην ανάπτυξη ενός νέου τύπου πλοίου μεταφοράς CO2. Η εν λόγω κοινοπραξία θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συνδυάσουν την εμπειρία που διαθέτει η κάθε μία στον κλάδο της: η EXMAR στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και η LATTICE Technology στο κομμάτι της ανάπτυξης καινοτόμων σχεδιασμών δεξαμενών για τη μεταφορά CO2.
Μία από τις πολλά υποσχόμενες λύσεις ταχείας υλοποίησης, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων απανθρακοποίησης και στην εξασφάλιση του ασφαλούς ενεργειακού εφοδιασμού της παγκόσμιας οικονομίας, είναι τα συστήματα δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης CO2 (CCUS). Η χρήση των συστημάτων CCUS, θα απαιτεί με τη σειρά της την εύρεση οικονομικά αποδοτικών τρόπων μεταφοράς του CO2 σε μεγάλες ποσότητες. Η συνεργασία των EXMAR και LATTICE στοχεύει σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι δύο εταίροι αναμένεται να σχεδιάσουν ένα πλοίο μεταφοράς CO2 μήκους 195 μέτρων και χωρητικότητας 40.500 κ.μ., το οποίο θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας.
Το πλοίο θα φέρει τον πατενταρισμένο σχεδιασμό δεξαμενών Lattice Pressure Vessel (LPV) της LATTICE, ο οποίος αποτελεί την ιδανική λύση για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υγροποιημένου CO2 σε χαμηλές και μεσαίες πιέσεις. Παράλληλα, στο πλοίο πρόκειται να εγκατασταθούν και επιπλέον δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 3,000 κ.μ., για την αποθήκευση καυσίμων με χαμηλές εκπομπές CO2, όπως το LPG, η αμμωνία και το LNG.
Φωτό: www.exmar.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ