
Η Αμερικανική Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (FMC), σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, καλεί επισήμως τους μεγαλύτερους θαλάσσιους μεταφορείς στην αγορά των τακτικών γραμμών να υιοθετήσουν μια σειρά καλών πρακτικών, που σχετίζονται με την επιβολή επιβαρύνσεων καθυστέρησης (detention charges) και επισταλιών (demurrages). Στόχος είναι να υπάρχει σαφήνεια και βεβαιότητα αναφορικά με τον τρόπο και τον χρόνο (συνθήκες) επιβολής αυτών των τελών, αλλά και με τον τρόπο προσβολής των αμφισβητούμενων χρεώσεων.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής ρυθμιστικής αρχής, κ. Lucille Marvin, έκανε έκκληση για υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών σε ολόκληρο τον κλάδο, μέσω επιστολής που απέστειλε σε 25 εταιρείες στην αγορά των τακτικών γραμμών καθώς και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (World Maritime Council), την εμπορική ένωση που εκπροσωπεί τις ναυτιλιακές εταιρείες στην εν λόγω αγορά.
Η κ. Marvin ηγείται του ελεγκτικού προγράμματος των θαλάσσιων μεταφορέων (VOCC Audit Program) και της ομάδας που έχει συσταθεί από τον Ιούλιο υπό την καθοδήγηση του προέδρου της Επιτροπής, κ. Daniel B. Maffei. Ειδικότερα, η ομάδα που ελέγχει τους θαλάσσιους μεταφορείς κάλεσε τις εννέα μεγαλύτερες εταιρείες τακτικών γραμμών (βάσει του μεριδίου αγοράς που κατέχουν) που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ, να διερευνήσουν το κατά πόσο συμμορφώνονται με τον κανόνα της FMC αναφορικά με την επιβολή επιβαρύνσεων καθυστέρησης και επισταλιών, που θεσπίστηκε πέρυσι.
Μάλιστα, στο πλαίσιο των εργασιών της, η ελεγκτική ομάδα προέκρινε επίσης ενδεδειγμένες συμπεριφορές που ακολουθήθηκαν από μεμονωμένους θαλάσσιους μεταφορείς, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπο για όλους τους παίκτες της αγοράς.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, τον Μάιο του 2020, η Επιτροπή δημοσίευσε τελεσίδικη ερμηνευτική απόφαση για τον εύλογο χαρακτήρα των πρακτικών επιβολής επιβαρύνσεων καθυστέρησης και επισταλιών τόσο από τους θαλάσσιους μεταφορείς όσο και από τους διαχειριστές τερματικών. Βάσει της απόφασης, η βασική αρχή του κανόνα είναι ότι η ύπαρξη των τελών καθυστέρησης και των επισταλιών παροτρύνει τη γρηγορότερη κίνηση των φορτίων αλλά και την επιστροφή του εξοπλισμού.
Φωτό: Ishant Mishra/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Διά χειρός Fincantieri το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Oceania Cruises, το οποίο παρέλαβε στις 10 Ιουλίου από το ναυπηγείο Sestri Ponente της Γένοβας. Το «Oceania…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ