
Την πρωτοκαθεδρία που διατηρούσαν επί τέσσερις μήνες στις νέες παραγγελίες απώλεσαν τον Σεπτέμβριο τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφάλισαν το 28% των παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως. Συνεπώς, με οδηγό τη Hyundai Heavy Industries (HHI) ανέλαβαν την κατασκευή πλοίων χωρητικότητας 910.000 compensated gross tons (CGTs) από τα συνολικά 3,28 εκατ. CGT, βάσει δεδομένων της Clarksons.
Παράλληλα, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες που αντιστοιχούν σε 1,95 εκατ. CGTs (60% επί των συνολικών), ενώ τα ιαπωνικά παραγγελίες ύψους 260.000 CGTs (8% των συνολικών).
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως η μέση τιμή των παραγγελιών που εξασφάλισαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διαμορφώθηκε στα $170 εκατ., σχεδόν τρεις φορές αυξημένη σε σύγκριση με εκείνη των παραγγελιών που εξασφάλισαν τα κινεζικά, η οποία διαμορφώθηκε στα $60 εκατ./πλοίο.
Τέλος, το διεθνές backlog των ναυπηγείων ανήλθε στα 87,63 εκατ. CGTs στα τέλη Σεπτεμβρίου. Το backlog των νοτιοκορεατικών διαμορφώθηκε στα 28,56 εκατ. CGTs, των κινεζικών στα 35,37 εκατ. και των ιαπωνικών στα 9,40 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ