
Το λιμάνι του Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πλήττεται το τελευταίο διάστημα από φαινόμενα συμφόρησης και καθυστερήσεων, η έκταση των οποίων ενδέχεται να επηρεάσει τη ροή εισαγωγών αξίας άνω των $2,72 δισ. Με πολλά εμπορευματοκιβώτια να παραμένουν στα τερματικά έως και δέκα με είκοσι ημέρες, η χωρητικότητα του λιμένα βρίσκεται σε οριακή κατάσταση τη δεδομένη στιγμή. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το βρετανικό λιμάνι έχει διαθέσει επιπρόσθετο χώρο για την εναπόθεση επιπλέον 15.000 TEUs, ο χώρος αυτός δεν επαρκεί για να μετριάσει την έντονη συμφόρηση που παρατηρείται.
Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν γίνει πρωτοσέλιδο στα βρετανικά ΜΜΕ, ενώ την ίδια στιγμή η εταιρεία τακτικών γραμμών Maersk αποφάσισε να εκτρέψει τα μεγάλα containerships (motherships) της που προσεγγίζουν το Felixstowe λόγω των καθυστερήσεων στον ελλιμενισμό και αντ’ αυτού αποφάσισε να εξυπηρετήσει την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω feeder πλοίων.
Από την πλευρά του λιμένα, η συμφόρηση αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως η αυξημένη ζήτηση λόγω των χριστουγεννιάτικων εορτών, οι ελλείψεις που παρατηρούνται στις οδικές μεταφορές, η συμφόρηση στα ενδοχώρια τερματικά, η χαμηλή αξιοπιστία των δρομολογίων των εταιρειών τακτικών γραμμών καθώς και η πανδημία.
Με το λιμάνι να διαχειρίζεται το 36% του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, ο όμιλος Russell εκτιμά ότι οι ετήσιες εμπορευματικές ροές αγαθών που διέρχονται από το Felixstowe ξεπερνούν σε αξία τα $9,6 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με υπολογισμούς του Russel Group, εάν η λιμενική συμφόρηση στο Felixstowe διαρκέσει από τις 12 Οκτωβρίου έως τις 25 Δεκεμβρίου, εισαγωγές αξίας περίπου $2,72 δισ. ενδέχεται να επηρεαστούν.
Ο Suki Basi, διευθύνων σύμβουλος του Russell Group, σχολίασε μεταξύ άλλων πως το εμπόριο και οι εμπορευματικές ροές συγκεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε συγκεκριμένους λιμενικούς κόμβους. Χαρακτηριστικό αυτής της συγκέντρωσης αποτελεί το γεγονός ότι παγκόσμιες εμπορευματικές ροές ύψους $7,5 τρισ. συγκεντρώνονται σε περίπου 50 λιμενικούς κόμβους ανά τον κόσμο. Έτσι, υποστήριξε ότι «όταν οποιοδήποτε από αυτά τα κομβικά λιμάνια αντιμετωπίζει πρόβλημα συμφόρησης, θα υπάρχουν διαταραχές κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων, διαταραχές οι οποίες θα επηρεάζουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις».
Φωτό: Neil Hall/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα κατέγραψε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $2.812/FEU…
Ισχυρό είναι το πλήγμα των κυρώσεων για τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, οι οποίες βρίσκονται σε καθοδική πορεία κατά το α΄…
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιτηρών από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9%, λόγω της αύξησης των εξαγωγών καλαμποκιού, σύμφωνα…
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ