H εφαρμογή της αμμωνίας ως καυσίμου σε OSV πλοίο

H εφαρμογή της αμμωνίας ως καυσίμου σε OSV πλοίο

81
H εφαρμογή της αμμωνίας ως καυσίμου σε OSV πλοίο

Η νορβηγική πλοιοκτήτρια εταιρεία Eidesvik Offshore ASA υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με τη Wärtsilä για τη μετατροπή των κινητήρων ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων κατασκευών (OSV), ώστε να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο, καθώς και την εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας και διαχείρισης καυσίμου. Το έργο με την ονομασία «Apollo» θα αποτελεί το πρώτο παγκοσμίως έργο μετασκευής της κατηγορίας του και εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Το OSV πλοίο στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι μετασκευές διαθέτει σήμερα κινητήρες διπλού καυσίμου της Wärtsilä, οι οποίοι καταναλώνουν ως βασικό καύσιμο LNG. Η μετατροπή θα επιτρέπει στο πλοίο να καταναλώνει μείγμα καυσίμου, το οποίο θα αποτελείται κατά 70% από αμμωνία, ποσοστό το οποίο έχει ήδη δοκιμάσει η Wärtsilä με επιτυχία σε εργαστηριακές δοκιμές, ενώ απώτερος στόχος είναι η επίτευξη λειτουργίας με 100% καύσιμο αμμωνία.

Τόσο η Wärtsilä όσο και η Eidesvik έχουν δηλώσει τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν τις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου και το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς ως καύσιμο η αμμωνία έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τις παραγόμενες εκπομπές CO2 των πλοίων. Η Eidesvik έχει επιδείξει έως σήμερα σημαντικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την υποστήριξη βιώσιμων καινοτομιών, καθώς χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο στα πλοία του στόλου της ήδη από το 2003 και κυψέλες καυσίμου από το 2006.

Οι δύο εταιρείες είναι επίσης εταίροι στο πρόγραμμα ShipFC, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ και αφορά τον εξοπλισμό ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων πλατφορμών με μια κυψέλη καυσίμου ισχύος 2 MW, που θα τροφοδοτείται με πράσινη αμμωνία.

Φωτό: eidesvik.no

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.