
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Gazprom έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματά του για να διοχετεύσει περισσότερο φυσικό αέριο στο δίκτυο αγωγών με στόχο να σταθεροποιηθούν οι αυξανόμενες τιμές, δήλωσε σήμερα Ρώσος αξιωματούχος.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Ριάμπκοφ, σε συνέντευξή του στο BBC, απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι η Ρωσία διακρατά αέριο από την ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι τιμές ηλεκτρισμού και αερίου έχουν εκτοξευθεί φέτος καθώς η περιορισμένη προσφορά αερίου δεν επαρκεί για να καλύψει την ισχυρή ζήτηση σε οικονομίες που ανακάμπτουν από την πανδημία της COVID-19.
«Είμαστε υπέρ της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης, θέλουμε να εργαστούμε συλλογικά…η Gazprom έχει στην πραγματικά αρχίσει να διοχετεύει από τα αποθέματά της στους αγωγούς για να σταθεροποιήσει την αγορά», δήλωσε ο Ριάμπκοφ χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.
Το πρακτορείο ειδήσεων Interfax, επικαλούμενο στοιχεία από την Gas Infrastructure Europe, ανέφερε ότι η Gazprom άντλησε αέριο από αποθηκευτική μονάδα στο Χάινταχ της Αυστρίας για μία ημέρα, στις 7 Οκτωβρίου, ύστερα από την αύξηση των τιμών αερίου σε επίπεδα ρεκόρ.
«Εργαζόμαστε προσεκτικά, ήσυχα, νηφάλια προς τη σταθεροποίηση. Δεν είναι προς το συμφέρον μας να ταράξουμε περαιτέρω τα πράγματα», δήλωσε ο Ριάμπκοφ.
Ομάδα μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει τον ρόλο της Gazprom στην αύξηση των τιμών, λέγοντας ότι η συμπεριφορά της την καθιστά ύποπτη για χειραγώγηση της αγοράς και για μια «προσπάθεια να πιέσει» την Ευρώπη να συμφωνήσει στη εσπευσμένη έναρξη λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 2 μεταξύ της Ρωσίας και της Γερμανίας. Τόσο η Gazprom και το Κρεμλίνο έχουν απορρίψει τις κατηγορίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Sempra Energy/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ