
Μια κάποια βελτίωση παρατηρείται στις αλλαγές πληρωμάτων, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί για τους ναυτικούς συνεχίζονται με καλούς ρυθμούς, σύμφωνα με τον τελευταίο Crew Change Indicator.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης για τον μήνα Οκτώβριο, ο οποίος λαμβάνει δεδομένα από δέκα διαχειρίστριες εταιρείες, δείχνει πτώση του ποσοστού των ναυτικών που βρίσκονται πάνω στα πλοία και ενώ οι συμβάσεις τους έχουν ολοκληρωθεί, από το 8,9% στο 7,9%. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από έντεκα μήνες μειώθηκε οριακά από μήνα σε μήνα, από το 1,2% στο 1%.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών από το 21,9% του προηγούμενου μήνα αυξήθηκε στο 31,1%. Η αύξηση αυτή κατά 9,2% συνιστά ότι οι ναυτικοί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στους εμβολιασμούς.
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις τους ρυθμούς εμβολιασμού των ναυτικών να αυξάνονται και τον αριθμό των ναυτικών επάνω στα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους να μειώνεται. Ωστόσο, τα lockdowns, οι ακυρώσεις πτήσεων και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επιμένουν, θέτοντας συνεχείς προκλήσεις για τις αλλαγές πληρωμάτων παγκοσμίως», ανέφερε ο Kasper Søgaard, Managing Director, Head of Institutional Strategy and Development του Global Maritime Forum.
Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται, το τέλος της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων είναι ακόμη μακριά, καθώς οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν σημαντικούς σκοπέλους στην εξασφάλιση των απαραίτητων εμβολίων και στην πραγματοποίηση αντικαταστάσεων ναυτικών. Παράλληλα, οι εν λόγω εταιρείες κρούουν τον κώδωνα για την προσφορά ναυτικών ως απόρροια των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Έλλειμμα στην προσφορά πληρωμάτων καταγράφηκε για πρώτη φορά τον προηγούμενο μήνα, εξέλιξη που συνεχίζεται και αυτόν τον μήνα. Μάλιστα, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού είναι κλειστές ή λειτουργούν εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η εκπαίδευση νέων ναυτικών, σημειώνεται στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum.
Φωτό: MinCI/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ