
Κατά το μεγαλύτερο μέρος του τελευταίου τριμήνου, σύμφωνα με την BIMCO, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Βόρεια Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, στη spot αγορά, ήταν κατά 210% υψηλότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (1 Ιουλίου – 23 Σεπτεμβρίου).
Από την 1η Απριλίου και έπειτα, οι αλυσιδωτές επιδράσεις από τη διαταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες έγιναν εμφανείς και στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Ειδικότερα, οι spot ναύλοι για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (FEU) αυξήθηκαν κατά 52%, από τα $2.329 στα $3.544 κατά μέσο όρο. Μάλιστα, η μέση τιμή τους συνέχισε την αυξητική της πορεία, φτάνοντας τα $5.798 ανά FEU την 1η Ιουλίου, πριν σταθεροποιηθεί λίγο κάτω από το όριο των $6.000 στις 23 Σεπτεμβρίου ($5.893 ανά FEU).
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Peter Sand, πέραν των διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, η αύξηση της ζήτησης από τους Αμερικανούς καταναλωτές αποτέλεσε έναν επιπρόσθετο παράγοντα για την αύξηση των spot ναύλων στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού. Όπως αναφέρει, «οι εισαγωγές στη Βόρεια Αμερική από την Ευρώπη αυξήθηκαν λίγο πάνω από τα 500.000 TEUs σε σχέση με πέρυσι, με τις εταιρείες τακτικών γραμμών να ανταποκρίνονται στην αύξηση αυτή επεκτείνοντας σημαντικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εν λόγω εμπορικό δρόμο».
Ειδικότερα, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, 3,292 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 18,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκρίνοντας μάλιστα το 2021 με το προ-πανδημικό έτος 2019, η αύξηση φτάνει το 14,5%, καθώς η ζήτηση μειώθηκε μόνο κατά 7,5% από το 2019 έως το 2020. Αντίστοιχα, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη μεταφορική ζήτηση από πλευράς των εταιρειών τακτικών γραμμών, η αύξηση στη διαθέσιμη χωρητικότητα στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού για τους 12 μήνες από την 1η Ιουλίου 2020 έως την 1η Ιουλίου 2021 έφτασε το 21,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ