
Ο νηογνώμονας ABS και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (DSME) ανακοίνωσαν την έναρξη μιας νέας συνεργασίας για την ανάπτυξη σχεδιασμών για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2), χωρητικότητας 70.000 cbm. Το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) το οποίο θα υλοποιήσουν οι δύο εταίροι ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών δέσμευσης, αποθήκευσης και χρήσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες αναμένεται να δημιουργήσουν με τη σειρά τους ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς CO2 από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στη βιομηχανία τροφίμων.
Ο Patrick Ryan, ανώτερος αντιπρόεδρος του ABS στον τομέα Global Engineering and Technology, ανέφερε σχετικά: «Οι τεχνολογίες CCUS μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών σε αρκετές βιομηχανίες, όμως η αλυσίδα εφοδιασμού θα χρειαστεί πλοία τα οποία να μπορούν να μεταφέρουν το διοξείδιο του άνθρακα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης που θα υλοποιήσουμε με την DSME είναι τόσο σημαντικό, όχι μόνο για τον ναυτιλιακό κλάδο, αλλά και για τις προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα ολόκληρης της παγκόσμιας οικονομίας. Ο ABS είναι υπερήφανος που μπορεί να αξιοποιήσει την κορυφαία τεχνογνωσία που διαθέτει στο κομμάτι των πλοίων μεταφοράς αερίων, προκειμένου να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των νέων αυτών πλοίων».
Η DSME, η οποία ανέπτυξε στο παρελθόν έναν αρχικό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 100.000 cbm, αναπτύσσει τώρα έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα, αυξάνοντας το μέγεθος των δεξαμενών φορτίου. Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών, η κοινοπραξία πρόκειται να μελετήσει τη χρήση διαφόρων υλικών από χάλυβα, καθώς και του ήδη διαθέσιμου χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του ABS για τη ναυπήγηση και την ταξινόμηση πλοίων, με τις οδηγίες του νηογνώμονα που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων με ανεξάρτητες δεξαμενές, αλλά και με τον Διεθνή Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό πλοίων που μεταφέρουν υγροποιημένα αέρια (IGC Code).
Φωτό: AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ