
Στην αναβίωση της ναυπηγικής τους βιομηχανίας, η οποία «χτυπήθηκε» σημαντικά από την πανδημία, προσβλέπουν οι Φιλιππίνες, προωθώντας μια νέα δέσμη μέτρων.
Σύμφωνα με άρθρο των Manila Times, η κυβέρνηση της χώρας αναγνωρίζει τη ναυπηγική βιομηχανία ως έναν ζωτικής σημασίας κλάδο για την οικονομική ανάκαμψη των Φιλιππίνων μετά τις σφοδρές συνέπειες της Covid-19 και, ως εκ τούτου, θα λάβει μέτρα για την ενίσχυση των επενδύσεων. Με δεδομένα τα ανωτέρω, η ναυπηγική βιομηχανία θα ενταχθεί στη νομοθεσία Corporate Recovery and Tax Incentives for Enterprises (CREATE) Act. Η νέα νομοθεσία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δημοσιονομικά μέτρα «ανακούφισης» τόσο των εγχώριων όσο και των ξένων ναυπηγείων που δραστηριοποιούνται στις Φιλιππίνες.
Τα μέτρα αυτά θα παράσχουν σημαντικά κίνητρα και σε ξένους επενδυτές, οι οποίοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου HHIC-Phil στο Subic Bay, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη ναυπηγική εγκατάσταση στη χώρα. Υπενθυμίζεται ότι το ναυπηγείο ανέστειλε τη λειτουργία του το 2019, λόγω χρεών, και τον περασμένο Αύγουστο η κυβέρνηση των Φιλιππίνων επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον εταιρείας της Βόρειας Αμερικής για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων του HHIC-Phil έως το τέλος του 2021.
Αναγνωρίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο του κλάδου, ο πρόεδρος Rodrigo Duterte υπέγραψε, τον Νοέμβριο του 2020, το «Philippines 2020 Investment Priorities Plan» (IPP), σύμφωνα με το οποίο ο συντελεστής φόρου εισοδήματος για τις ναυπηγικές εταιρείες μειώνεται από το 30% στο 25% για εγχώρια και ξένα ναυπηγεία αναδρομικά από τον Ιούλιο του 2020. Με τη νέα νομοθεσία, η κυβέρνηση μπορεί να παράσχει επιπλέον οικονομικά κίνητρα για ναυπηγικά projects με ελάχιστη επένδυση $1 δισ. ή δημιουργία τουλάχιστον 10.000 θέσεων εργασίας. Ακόμη, ιδιοκτήτες ναυπηγείων θα εξαιρούνται από δασμούς για τις εισαγωγές πρώτων υλών, εξοπλισμών, ανταλλακτικών κ.λπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ