
Η πρόσφατη τριμερής συμφωνία Αυστραλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και ΗΠΑ, γνωστή και ως AUKUS, μεταξύ άλλων εκκινεί και τις διαβουλεύσεις προκειμένου η Καμπέρα να αποκτήσει πυρηνοκίνητα υποβρύχια. Η AUKUS, συνεπώς, έρχεται να ταράξει επιπλέον τα ήδη ταραγμένα νερά στις σχέσεις Αυστραλίας και Κίνας, οι οποίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα. Τα παραπάνω σημειώνει στο τελευταίο εβδομαδιαίο report η Intermodal.
Η απαγόρευση της Κίνας για εισαγωγή άνθρακα από την Αυστραλία από το Q4 του 2020 έχει δημιουργήσει ανισορροπίες στο εμπόριο άνθρακα, με τιμές αρμπιτράζ να αναπτύσσονται μεταξύ της Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου τόσο για μεταλλουργικό όσο και για θερμικό άνθρακα. Η Intermodal σημειώνει ότι η Αυστραλία, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παραδοσιακά εκ των μεγαλύτερων εξαγωγέων άνθρακα, το μερίδιό της στις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας το οικονομικό έτος 2021 έχει φτάσει σχεδόν στο μηδέν, όταν δύο χρόνια πριν το αντίστοιχο ποσοστό κινούνταν στο 50%. Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές από τη Μογγολία δεν καταφέρνουν μέχρι στιγμής να καλύψουν το κενό που έχει αφήσει η Αυστραλία και ως εκ τούτου η Κίνα θα πρέπει να αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Ρωσία και τη Δύση (ιδιαίτερα Καναδά και ΗΠΑ).
Από την άλλη, οι εξαγωγές μεταλλουργικού άνθρακα της Αυστραλίας απορροφώνται από χαλυβουργίες εκτός Κίνας, καθώς η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα, εξαιρουμένης της Κίνας, κατέγραψε ετήσια αύξηση 16% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου. Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την Intermodal, διαδραματίζει και το κόστος, καθώς ο αυστραλιανός άνθρακας είναι πιο φθηνός από αυτόν των ΗΠΑ.
Η αλλαγή συσχετισμών στο εμπόριο άνθρακα έχει αυξήσει τα τονομίλια και οι ανισορροπίες στην προσφορά bulk carriers (λιμενική συμφόρηση κ.ά.) παρέχουν στήριξη στους ναύλους στην περιοχή του Ατλαντικού. Παράλληλα, οι προσπάθειες της Κίνας να μειώσει την παραγωγή χάλυβα ως μέρος της στρατηγικής της για μείωση των εκπομπών φαίνεται ότι ευνοούν τα τονομίλια.
Εν κατακλείδι, η ναυλομεσιτική εταιρεία αναφέρει ότι μέχρι στιγμής η ζήτηση για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ξεπερνά την ανάπτυξη της προσφοράς bulkers, παρέχοντας στήριξη στη ναυλαγορά. Οι νέες τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά διαμορφώνουν ένα διαφορετικό τοπίο μετά την Covid και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το κατά πόσο αυτές οι συνθήκες θα συνεχίσουν να παρέχουν στήριξη και μακροπρόθεσμα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αγορά των bulkers κινείται με σπασμένα τα φρένα και χθες, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου BDI έφτασε στις 4.560 μονάδες στα υψηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2009.
Φωτό: pxhere.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ