Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Ο κλάδος ενώνει τις δυνάμεις του και καλεί τις...

Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Ο κλάδος ενώνει τις δυνάμεις του και καλεί τις κυβερνήσεις για άμεση δράση

399
Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Ο κλάδος ενώνει τις δυνάμεις του και καλεί τις κυβερνήσεις για άμεση δράση

Mια πλήρης και δίκαιη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι επείγουσα και επιτεύξιμη. Αυτό είναι το μήνυμα 150 και πλέον εταιρειών και οργανισμών που εκπροσωπούν την αλυσίδα αξίας των θαλάσσιων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, της ενέργειας, των λιμένων, των ναυλωτών, της χρηματοδότησης και των υποδομών και συμμετέχουν στο Call to Action for Shipping Decarbonization.

Οι εν λόγω συμμετέχοντες στην πρωτοβουλία καλούν τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τη βιομηχανία προκειμένου να επιτευχθεί η απανθρακοποίηση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και της παγκόσμιας οικονομίας στο σύνολό της μέσω επενδύσεων και κατάλληλων πολιτικών.

Στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum σημειώνεται ότι ο ιδιωτικός τομέας από την πλευρά του έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου για την απανθρακοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως εκ τούτου είναι η σειρά των κυβερνήσεων να εφαρμόσουν τις πολιτικές εκείνες που θα διευκολύνουν τη μετάβαση αυτή και θα καταστήσουν τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών τη μοναδική επιλογή έως το 2030.

Οι εταιρείες και οργανισμοί που συμμετέχουν στο Call to Action for Shipping Decarbonization ενόψει και των διαπραγματεύσεων για την κλιματική αλλαγή στο πλαίσιο του COP26  τον προσεχή Νοέμβριο καλούν τις κυβερνήσεις:

-Να δεσμευτούν για την απανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας έως το 2050

-Να υποστηρίξουν βιομηχανικής κλίμακας μηδενικών εκπομπών ναυτιλιακά projects μέσω εθνικών πρωτοβουλιών

– Να εφαρμόσουν πολιτικές οι οποίες θα καταστήσουν τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών τη μοναδική επιλογή έως το 2030

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρωτοβουλία μεταξύ άλλων συμμετέχουν οι: Anglo American, A.P. Moller – Maersk, BHP, BP, BW LPG, Cargill Ocean Transportation, Carnival Corporation, Citi, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, ENGIE, Euronav, GasLog, Hapag-Lloyd, Lloyd’s Register, Mitsui O.S.K. Lines, MSC Mediterranean Shipping Company, Olympic Shipping and Management, Panama Canal Authority, Port of Rotterdam, Rio Tinto, Shell, Trafigura, Ultranav, Volvo, και Yara.

Η Henriette Hallberg Thygesen, Chief Executive Officer of Fleet & Strategic Brands της A.P. Moller – Maersk ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προκειμένου να απανθρακοποιηθεί ο κόσμος, θα πρέπει να απανθρακοποιηθεί η ναυτιλία. Οι πελάτες μας αναζητούν από μας να απανθρακοποιήσουμε τις εκπομπές από τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Επενδύουμε σημαντικά σε τεχνολογίες ανθρακικά ουδέτερων εκπομπών οι οποίες είναι άμεσα διαθέσιμες. Χρειαζόμαστε αγορακεντρικά μέτρα προκειμένου να κλείσουμε το χάσμα ανταγωνισμού μεταξύ ορυκτών καυσίμων και μηδενικών εκπομπών καυσίμων του σήμερα και ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων του αύριο».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.